Vehetnéd egy témába a vízautókat nyugodtan.
Ez az ügy sajnos több sebből vérzik.Maga az alap(az otto és diesel motor) már önmagában alkalmatlan erre a célra.Nyilván lehetett volna rajta változtatni már 40 évvel ezelőtt,de ez nem volt célja a mindent meghatározó "felsőbb"érdekeknek.Ezek a dugattyús motorok ma is ugyanazon hibákat hordozzák,a fejlődés minimális a plusz csak a klíma a hifi meg az elektronika...
Ezek a dugattyús őskövületek az elégetett benzin/diesel üzemanyaggal nagyrészt az utcát(a földet) fűtik télen nyáron.Nagyon kevés energia jut a tengelyhajtásra.
A hűtőt mint energiapazarló alkatrészt már régen el kellett volna felejteni.Hőszigetelt blokk és még a kipufogó melegét is visszacsatolni!
Hogy működik egy dugattyús motor?Mi az elv?...Hötágulás,térfogatnövekedés ugye?
Itt már bekapcsolódhat a víz mint táguló közeg,és egyben hűtőközeg.
Ha jól emlékszem talán már a háborús időkben alkalmazták teljesítménynövelésre valami repülőgépeken.
Ha esetleg sikerült elérni azt a szintet,hogy a dugattyús őskövület motorunk már nem 30%-os hatásfokú,akkor rászerelünk egy(Meyer és Horváth idejében)nem túl jó hatásfokú generátort amivel szintén nagyon rossz hatásfokkal felbontjuk a vizet.Durranógázt készítünk mert azt lehet a legjobb hatásfokkal.
Itt kell zárójelben megjegyeznem,hogy a durranógáz egy ilyen viszonylag nagytömegű hideg(100c' alatti)dugattyúra úgy hat mintha ráütnél egy nagyot egy nagykalapáccsal.Meg sem mozdítja a főtengelyt.Ez után a rövid detonáció után jön a dekompresszió.Magyarul a hideg motor inkább visszafelé menne.
Meleg motor megy előre szépen...de annyi hho-nem lehet termelni,és mivel tökéletes elegy nem marad a hengerben.
Lehet hogy a külső égésű gőzgép és a belső égésű Otto motort egyesítette Meyer,Horváth és ki tudja még ki?Az biztos hogy az üzemmeleg állapot eléréséig benzin vagy valami éghető üzemanyag kell.
Abban az időben kézenfekvő megoldás lehetett egy ikerkarburátoros motor(hőszigetelve).Az egyikben benzin a bemelegítéshez,a másikban a vízbontó...ami a frissen bontott erőszakos gázzal együtt porlasztja a vizet.Aki látott már vízbontót működés közben az tudja milyen apró buborékokkal telített elegy ez.
Persze már késő mert a villanyautók hajnalán már nem érdemes ilyesmivel foglalkozni.Talán előbb kellett volna.
idegen2018.08.22. 00:29Hozzászólás