2024 március 19 - kedd

2.4.1.1.1. Daniel Dingel vízautója

Ezen az oldalon egy működő vízautóról olvashatsz. A Fülöp-szigeteken élő feltaláló, Daniel Dingel, több mint száz különféle benzinmotoros autót alakított már át vízmeghajtásúra. Az itt következő oldalakat különböző helyekről ollóztam össze, de remélhetőleg sikerül egy egységes képet kapnod Daniel vízautójáról. Az elv nagyon egyszerűnek látszik, bár a feltaláló nem tette publikussá a találmánya pontos leírását. A következő oldalakon viszont a feltételezett működési elvről is olvashatsz.

Wasserauto2 2.4.1.1.1. Daniel Dingel vízautója

A vízautó készítője még 30 év után is harcol
Joey G. Alarilla

1969 sok szempontból mérföldkőnek bizonyult. Ebben az évben nézhettük, amint Neil Armstrong és Buzz Aldrin a holdon sétálnak és ez az év volt az Internet születésének éve is, mikor annak első inkarcációja, az Egyesült Államok Védelmi Minisztériumának “Arpanet” (Advanced Research Project Agency network) nevű hálózata beindult.

A Fülöp-szigeteken szintén 1969-ben jelentette be egy ottani feltaláló, hogy az autóipar forradalmasításán dolgozik. Elképzelése szerint az autókat hidrogénnel lehetne meghajtani, melyet közönséges vízből tudnánk előállítani.

Ma, 30 évvel később Daniel Dingel feltaláló a világ számos országát járja kizárólag vízmeghajtású autókkal, miközben arról panaszkodik, hogy a Fülöp-szigetek kormánya és tudósai nem támogatják a találmányát.

“Állandóan csak azt hajtogatják, hogy a kormány nem elég gazdag, de folyamatosan eladogatják a Fülöp-szigeteken fellelhető nyersanyagokat és erőforrásokat. A kormánynak támogatnia kellene a technológiai fejlesztéseket, melyek segíthetnének a hatalmas államadósságok visszafizetésében” – mondja Mr. Dingel.

Az Inquirer parkolójában múlt kedden Daniel bemutatta az egyik autóját, egy 16 szelepes piros Toyota Corollát, melyben egy általa kifejlesztett kisméretű hidrogénreaktor volt, ami közvetlenül meghajtotta az autó belsőégésű motorját. Daniel vízautójával már a nyolcvanas évektől kezdve foglalkozott a sajtó, de azóta még nem tudta elérni, hogy a találmányát szabadalmaztassák és hogy elkezdhessék a sorozatgyártást. Dingel úgy véli, hogy mindez a nagy multinacionális cégek, mint például az olajtársaságok befolyásának köszönhető. Ez úgy hangzik, mintha az X-aktákat néznénk, de ha Dingel elképzelése helyes, akkor ez elég valószínűnek tűnik.

Működési elv

A feltaláló elmondása alapján az elektrolizáló egy 12 voltos autóakkumulátorról kapja az elektromosságot, mely a tengervizet vagy a sózott csapvizet deutérium-oxiddá vagy nehézvízzé alakítja, melyet főként az atomreaktorok hűtésére használnak. A deutérium tulajdonképpen egy hidrogénizotóp, melynek súlya kétszerese a közönséges hidrogén súlyának. A nehézvíz úgy keletkezik, hogy a víz (H2O) hidrogénatomját deutériummal helyettesítjük.

“Az akkumulátor elektromos árama a vizet hidrogénra és oxigénra bontja, ezt a keletkezett hidrogént pedig fel lehet használni az autó motorjának meghajtására. Normális körülmények között kb. 2500 °C-os hőmérséklet szükséges ahhoz, hogy a vízből hidrogént állíthassunk elő, de itt én csak egy 12 voltos akkumulátort használok.” – állítja a feltaláló.

Hogy ez a kémiai reakció hogyan mehet végbe egy közönséges 12 voltos autóakkumulátor segítségével, ez természetesen Dingel találmányának a titka. És mellesleg ezen állítása miatt tartják sokan sarlatánnak és csalónak. Az USA-ban és sok más országban is használják üzemanyagként a hidrogént az üzemanyagcellás autókban, de azt nem vízből állítják elő, hanem folyékony formában lehet megvásárolni az üzemanyagtöltő állomásokon.

Például a DaimlerChrysler az Egyesült Államokban márciusban mutatta be a hidrogén-meghajtású NECAR 4-et (New Electric Car [Új Elektromos Autó]), melynek alapja a Mercedes-Benz A-class autó.

Ezekben az üzemanyagcellás autókban a víz csak a hidrogén- és oxigénionok között végbemenő reakció mellékterméke. Ez a reakció elektromosságot produkál, melyet aztán az autó villanymotorjának meghajtására használnak. Ebben az értelemben az üzemanyagcellás autókban végbemenő reakció Dingel találmányának pont az ellentettje. Daniel azt is állítja, hogy az ő elektrolizálója mindenféle belsőégésű motor esetében használható.

Dingel elmondta, hogy néhány Taiwani befektető a vízautó gyártásának beindítását tervezi és segíteni fog a szabadalom nemzetközi elfogadtatásában is.

Egy másik találmány

A Fülöp-szigeteken Dingel a “Cobis Clean Cars”-nak is a partnere, melyben egy másik találmányát használják – az úgynevezett elektromágneses folyadék (electromagnetic fluid (EMF) ) kezelést. Ez, úgy tűnik, nem alkalmaz elektromosságot. Az EMF ilyen növényekből készül, mint okra, saluyot, ampalaya, langka és vízililiom.

Ez a kezelés – a feltételezések szerint – javítja az autó motorjának a teljesítményét és megnöveli az olaj élettartamát, mivel ez egyfajta “lég-mágnest” hoz létre, mely a súrlódást gyakorlatilag nullára csökkenti.

Tehát, ha ez a Fülöp-szigeten feltalált vízautó valóság és ez az ötlet hamarosan hajtaná az autónkat, akkor Te is ilyen autót vezetnél? Ez Dingel álma, melyet 30 éve dédelget egyfolytában.

VIDEOFILM

(http://www.mysticfamilycircus.com/Pages/Community/Projects/H2Oh29MB.mov)Sajnos a videó hiányzik, ha valakinek megvan kérem küldje el nekem, az elérhetőségek menüpontban megadott címre!

Néhány technikai adat:
Az autó típusa: Toyota Corolla 1.6i
Fogyasztása: 5 liter víz 500 Km-en
Maximális sebessége: 200 Km/h

Az eredeti cikket angol nyelven itt olvashatod el.

További két videofilmet is megnézhetsz. Mivel ezek amatőr felvételek, ne lepődj meg, ha néha Daniel hasát látod, nem pedig a motornak azt a részét, amiről éppen beszél. Viszont érdemes megnézni, mivel itt is vannak értékes információk.

Pár képet is bemutatok, melyeken jobban szemügyre veheted az autót, annak motorját és az elektrolizáló készüléket.

A csapat

dingel_galerie01 2.4.1.1.1. Daniel Dingel vízautója

Az autó

dingel_galerie04 2.4.1.1.1. Daniel Dingel vízautója

Motorház

dingel_galerie06 2.4.1.1.1. Daniel Dingel vízautója

Elektrolizáló készülék

dingel_galerie07 2.4.1.1.1. Daniel Dingel vízautója

A további képek megtekintéséhez gyere ide.

Hozzászólok!

A weblap további használatával Ön beleegyezik a sütik használatába. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás