Laci a Multi Fuel Processzorral kísérletezett. Az eredményeit írja le a következő sorokban.
Vferi kölcsön adta a kispolski motort és újra elkezdtem a kísérleteket.
1. kísérlet
Vettem egy másik kispolski karburátort és rászereltem az MFP végére. Egy kis tartályból tápláltam benzinnel és kipróbáltam, hogy hidegen indul-e úgy, mint az eredeti karburátorral.
1. ábra. A második karburátor
Eredmény: szivatóval ugyanúgy indul mint az eredetivel és reagál a gázadásra is.
2. kísérlet
Beindítottam a motort az eredeti karburátorával és felmelegítettem kb. 10 perces járatással az MFP-t. Ezután a rászerelt második karburátort egy kis tartályon keresztül feltöltöttem 50 % esővíz és 50 % metanol keverékkel.
2. ábra. A két karburátorral felszerelt motor
Lassan kezdtem kinyitni a csapját, hogy változik-e a fordulatszám. Sajnos a motor fordulatszáma lecsökkent és további nyitásra leállt a motor.
Ezután egy 5 mm-es külső és 2,5 mm-es belső átmérőjű rézcsőből 18 menetet tekertem az MFP köré (két csőbilinccsel rögzítettem, hogy szorosan illeszkedjen a csőre), hogy ezáltal felmelegítsem a keveréket és a karburátoron keresztül beporlasszam a reaktorba.
3. ábra. A 18 menetes rézcső előmelegítő.
Az eredmény ugyanaz volt, mint az előző esetben.
3. kísérlet
Egy 10 literes műanyag kannába beleöntöttem 2 dl benzint, 3 dl biodízelt és 5 dl esővizet.
4. ábra. 2 dl benzin, 3 dl biodízel, 5 dl esővíz keveréke
A kipufogógázt egy műanyag csővel bevezettem a kannába. Ez állandóan turmixolta a keveréket és a keletkező gőzöket bevezettem az MFP-be. Lassan nyitottam a csapot és a motor felpörgött. Elkezdtem nyitni a levegő csapját is, és tovább emelkedett a fordulatszám.
Elzártam az eredeti karburátor alatt a csapot és így már csak a kannában lévő turmixszal működött a motor.
A fordulatszámot a két csap elfordításával tudtam változtatni. Így kb. 2 percig üzemelt a motor csökkenő fordulatszám mellett.
3 a.
Megdupláztam a keverék mennyiségét 4 dl benzin, 6 dl gázolaj, 1 liter esővizet öntöttem a kannába.
Az eredmény, hogy annyi benzingőz volt a kannában, hogy el tudtam indítani a motort, egész magas fordulatszámon pörgött az elején, majd fokozatosan csökkent és 18 perc után leállt.
Kb. 2 dl benzin fogyott el, a többi alkotórészből gyakorlatilag semmi, kb. 40-45 fokra melegedett fel eközben a keverék.
Arra a következtetésre jutottam, hogy az MFP-vel lehet hasznosítani a vízzel és olajjal szennyezett benzint, de csak addig működik a motor, amíg elegendő benzingőz áll rendelkezésre.
5. ábra. A kísérlet után megmaradt keverék
További kísérletek szükségesek, hogy a kipufogó köré épített tartállyal a 100 fok fölé hevített keverékek mennyire hasznosíthatók.
4. Kísérlet
Az eredeti karburátorral bemelegítettem a motort és az MFP-t, majd a második karburátort feltöltöttem gázolajjal, arra gondolván, hogy az itt beporlasztott gázolaj gőzzé alakul az MFP-ben és növeli a fordulatszámot.
A járó motornál lassan kezdtem kinyitni a gázolajos karburátor csapját, de a fordulatszám növekedés helyett lassan leállt a motor, és utána már elég nehezen indult be.
Tehát a feltételezésem nem vált be.
1. videó. Az MFP működés közben
A következőkben még a Joe cellával és a durranógázzal fogok kísérletezni.