Krisztián a Horváth féle vízbontóval kísérletezett. Az eredményeit írja le a következő sorokban.
Az elektrolizálót igyekeztem úgy megépíteni, hogy nagyjából megegyezzen a Horváth féle vízbontó alkatrészeivel, kivéve az úszót.
Két katódot készítettem, de az ideálisabbat nem használtam, mert nem tudtam hirtelen megoldani a szigetelést, a műanyagheggesztés állandóan megrepedt, így kifolyt a víz.
Anód: st 35 anyagminőség
Katód: st 35 anyagminőség
Ezek nem rozsdamentes anyagok, hanem normál szénacélok.
Magassága: 125 mm
Átmérője: 110 mm
A trafót nem tudtam belerakni a cella közepébe, mert alulról mindig belefolyt a víz, így a cella külsejére tekertem egy 3-as rézhuzalt, ezzel a módszerrel helyettesitve a mágneses teret.
Egyenáramot használtam a vízbontáshoz, mondanom sem kell, hogy az anódról 2 perc alatt leszedte a nikkelbevonatot, amit már gyanítottunk, hiszen elektrolízisről van szó.
A tekercsre ha feszültséget kapcsoltam, akkor sem lett jobb a vízbontás, csak több áramot fogyasztott.
A vízbontó jól működött, nem keveredtek össze a gázok, a szelepek helyett rozsdamentes acélgolyót használtam.
A vízutánpótlást nem építettem bele, mert akkora már tudtam, hogy nem tömítenek az "o" gyűrűk, így középről adagoltam, a kis lyukon.
A vízbontó fogyasztása:
12 V 12 A 0,1 l gázt termelt a hidrogén oldalon 1 perc 05 mp alatt.
12 V 10 A 0,1 l gázt termelt a hidrogén oldalon 1 perc 22 mp alatt.
Tehát ez nagyon kevés ahhoz, hogy üzemeltessen egy belsőégésű motort.
1. ábra. Az egyik csillag, ami kicsinek bizonyult
2. ábra. Egy elektrolízis képe látható, sajnos nem igazán kivehető a buborékok sűrűsége
3. ábra. A szűrő vázszerkezete, nem túl pontos, de nem ez volt a lényeg
4. ábra. Így kezdődött
5. ábra. A félig kész vízbontó
6. ábra. Az elektrolízis nem csapvízzel, hanem ioncserélt vízzel, nincs buborékképződés
7. ábra. A felső rész a furatokkal és a szűkítőkkel
8. ábra. A felső rész a visszacsapó szelepekkel (golyókkal), amik kicsit nehéznek bizonyultak
9. ábra. A gázgyűjtő ráillesztve a szűkítőre
10. ábra. A felsőrész, ahol a gázok feljönnek. Hidrogén a külső körben, Oxigén a belső körben. Az O gyűrűket a gázszivárgás ellen raktam be, se ki, se be nem tudnak elillanni, csak a kimart pályán tudnak közlekedni