2019 március 26 - kedd

2.4.16.2. RotoVerter

Ezen az oldalon részletesen megismerkedhetsz a RotoVerter felépítésével, működésével, olvashatsz arról, mire kell odafigyelni és hogyan lehet behangolni.

A működési elv áttekintése

A RotoVerter (RV) egy elsődleges mozgató és egy generátor kombinációja, melyek mechanikailag 1:1 áttétellel kapcsolódnak össze.

Rendszerint szokványos, háromfázisú (a, b, c) aszinkron mókuskerekű motort használnak mind elsődleges mozgatóként, mind pedig a generátorként (az un. "indukciós generátor" üzemmódban). Az elsődleges mozgató a lehető legnagyobb feszültségre van tekercselve és a három fázis helyett egyfázissal van táplálva. Az alkalmazott feszültségnek a motor tekercselés L’-jének környékén kell lennie, a kulcs arány egy a négyhez.

A virtuális háromfázist egy kondenzátor segítségével érjük el, mely 90°-os fáziseltérést hoz létre az alkalmazott feszültség és az áram között. (A RV nem "adj egy fázist" rendszer.) Ennek a virtuális háromfázisú meghajtásnak az az előnye, hogy az elsődleges mozgató jóval kevesebb teljesítményt vesz fel üresjáratban. Üresjáratban pl. mindössze 12-50 W a teljesítményfelvétel, míg terhelve 900 W. A teljesítménytéző értékének egynek kell lennie, amit kondenzátoros behangolással érhetünk el. (Másként mondva anti-rezonancián az LC kör nullás szűrő). A mechanikai kimenő teljesítmény a lóerőben megadott teljesítmény értékének L’ és 1/6 része közötti érték, viszont jóval magasabb hatásfokot érhetünk el (lásd később).

A RV generátort a lehető legkisebb feszültségre kell tekercselni ahhoz, hogy alacsony impedanciás és magas Q értékű legyen (ez pont az ellentettje a az elsődleges mozgatónak, mely nagyimpedanciás terheletlenül és alacsony félrezonanciás az impedanciája terhelve, miközben magas a Q értéke).

A generátorban az alacsony feszültség adja a legjobb Q értéket és a legmagasabb rezonanciát. A terhelés R értéke szerves része lehet az LC körnek, máskülönben a teljesítmény az LC körben maradna. A viszonylagos, képzetes és valós teljesítményt integrálni kell és felhasználni.

Lényegében a RV két összekapcsolt motorból áll, melyek egyike motorként, a másik pedig generátorként funkcionál. A terhelést a generátorhoz kapcsoljuk (annak kettős tekercselését párhuzamosan kapcsolva alacsony Q értéket, sorosan kapcsolva pedig magas Q értéket és nagy induktivitást kapunk) és csak ezután hangoljuk a motor rész kondenzátorát a minimális áramfelvételre a kívánt terhelés mellett.

Ekkor egy nagy Q-jú keskenysávú motort kapunk, mely meghajt egy alacsony Q-jú szélessávú generátort a kívánt terheléssel. A motor rezonanciára lesz hangolva és ez a rezonancia rengeteg mechanikai teljesítményt ad át a generátornak, miközben a lehető legkevesebb teljesítményt veszi fel a forrásból. A motor részre U feszültséget kell kapcsolni, de a tekercselése 4 * U-ra van méretezve. Ez helyet biztosít a rezonancia során megnövekvő feszültségnek anélkül, hogy a vasmag telítődne. Ha terhelés nélkül járatjuk a motort ugyanazzal a kapacitás értékkel, akkor a motor áramfelvétele nem lesz minimális, hiszen a terhelt C értéke nagyobb, mint a terheletlen C-é. Így üresjáratban a RV bemeneti árama kapacitív lesz, nem induktív, ellentétben a normál motorokkal. De a kellemes része az, hogy mikor megterheljük, és mikor a teljesítmény tényező értéke egy és létrejön a rezonáns áramerősítés, akkor a motor nyomatéka sokkal nagyobb lesz, mint amit a normális feszültségen elvárhatnánk.

A cél az, hogy maximális áramot és maximális feszültséget hozzunk létre a sztátor tekercseiben anélkül, hogy túl nagy teljesítményt vennénk fel az elsődleges forrásból. A teljesítmény tényezőnek nullának kell lennie. Ehhez ismét kondenzátort kell hozzáadnunk, hangolnunk kell. El kell érnünk a legmagasabb Q értéket, a rezonanciát és a legnagyobb cirkuláló virtuális teljesítményt (VAR). A RV generátorban az 50/60 Hz-es rezonancián ELF RF sugárzó szinusz hullámú energia jelenik meg (amit bármilyen, Tesla által használt hullám létrehozására használhatunk egy SCR triggerelt impulzus rendszer segítségével). A mágnesek erősen elkezdenek vibrálni.

A kondenzátorok nem terhelésként játszanak szerepet, hanem a RV generátorának LC körében a háromfázisú hármas fluxus részét képezik. Hektor ezt "fluxus kondenzátornak" hívja, mivel a három kondenzátorban fázisvektorok vannak. Az AC rendszerben fluxus van, nem pedig eltárolt töltés, mint a dinamikus forgó motorban. Bizonyos üzemmódokban a kondenzátor közönséges vezető a jel számára.

A ciklikus átalakító hatás miatt a rendszer nyereséges, mely nyereség a sztochasztikus rezonanciának köszönhető. A RV a H=I2Rt képlet szerint működik, ahol mágneses atomi erősítésből származó nyereség 1,618. Ez logaritmikus, fordított idejű spirál alakjában jön be a rendszerbe a környezeti hőből átalakított villamos energia formájában. Így érjük el az ingyenenergiát.

Diódás csatlakozó szükséges ahhoz, hogy a teljesítmény 0,618-ed részét egy másik kondenzátorba vezethessük, mely a kisülése közben adja azt le a hagyományos terheléseknek, miközben a teljesítménytényező egyenlő egyel.

A RV olyan eszköz, mely javítja a forgó gépek hatásfokát, de ehhez bizonyos laboratóriumi gyakorlatra is szükség van. A mechanikai ismeretekhez szükséges információkat itt találhatsz. Ez az egyik legjobb, amit fellelhetünk, nagyon hasznos a RV-hez és egyéb kutatási és fejlesztési dolgokhoz. Néhány "egyenlet" és alkalmazás megfordítása a kulcs az energia transzformációhoz.

A normális RV ingyenenergiát generál virtuális állapotban (Sugárzó Energiaként). Az állandó mágneses RV végzi el a valódi transzformációt a mágneses domének segítségével. A RV három alkalmazási területet fed le:

  1. energia megtakarítás
  2. sugárzó energia
  3. ingyenenergiás energia transzformáció

A RV kutató/fejlesztő eszközként túl primitívnek tűnik, mégis sokkal fejlettebb, mint számos, az egyetemeken és kutató laboratóriumokban használt eszköz. Ez drasztikusan megváltoztatja a teljesítményről alkotott nézőpontunkat. Ahhoz, hogy a SE-t használjuk, erre mindenképpen szükség van.

A RV a legolcsóbb és legegyszerűbb módszer ennek létrehozására. Nincs szükség 5 millió dolláros egyetemi prototípusra vagy a Tesla féle 10 millió voltos tekercsre. Mindössze a biztonságos 220 V és 900 V AC tartományt, valamint háromfázisú motorokat használunk. A feszültség és áram nulla csomópontjaiban jön létre a Sugárzó Energia, mely táncra penderíti a kezedben a mágnest.

Mire van szükségünk?

A legjobb RV-k a háromfázisú, 3-7,5 LE-s, 60 Hz-es, vagy 5-10 LE-s, 50 Hz-es motorok, melyek hatásfoka meghaladja a 84 %-ot. Ha ez megoldható, használj energiatakarékos, invertereknek használt 96 %-os motorokat. Ezeknek nagyobb a tömegük, nagyobb az impedanciájuk, kisebb a veszteségük, szélesebb a terhelhetőségi sávjuk. A magasabb tartományokban megfelelnek a lassú sebességű, nagy nyomatékú PM rotorok.

A rezonancia jellemzők jobbak, mert a nagyobb motoroknak sokkal kisebb az aktív ellenállása. Fázisonként 1-3 W-os ellenállás a megfelelő. A 25 LE-s motor nagy áramot vesz fel és kisebb az impedanciája, mint a megszokott 23 W.

A régi motoroknak nagy a magveszteségük, míg az újaknak csak 3 % vagy még kevesebb. Az állandó mágnes megszűnteti a mókuskerék 10 %-os veszteségét. Ha ilyen motorokat használunk a RV-hez, akkor kVA-eket kapunk pluszba a teljesítmény tényező korrekciója révén.

Az állandó mágneses vagy elektromágneses szinkron motoroknál elérhetünk akár 1 MW teljesítményt is (ez már le van tesztelve), ha a rángatást és az impedanciát megfelelő módon állítjuk be.

A 10 LE-s, 50 Hz-es motor is megfelelő, mivel a nagyobb tömeg kompenzálja az alacsonyabb frekvenciából adódó nehézségeket. Az 580 VAC motorok jók.

Legyen a motornak külső hűtőventillátora, melyet könnyebb eltávolítani, hiszen erre nem lesz szükség. Ennek eltávolítása tovább növeli a hatásfokot. A mókuskerekes motort a generátor részben használhatjuk. Ekkor szükségünk lesz egy kimeneti LC hálózatra, ami a nem kioltott teljesítményt más induktív eszközökre vezeti.

A legjobbak a dupla tekercselésű motorok. Ha ilyen nincs kéznél, akkor a szimpla tekercselésű motor is megfelel.

RE_8 2.4.16.2. RotoVerter

1. ábra. Szimpla tekercselésű motor

RE_9 2.4.16.2. RotoVerter

2. ábra. Dupla tekercselésű motor

A dupla tekercselésű motor legyen 230/460, 9 vonalas WYE-ként vagy 12 vonalas DELTA / WYE-ként konfigurálható motor. Az igazán univerzális motor viszont a 120/240/360/480 WYE DELTA 24 vonalas háromfázisú motor, melyet RV célra teremtettek (elektromágneses / állandó mágneses).

Bármilyen fordulatszámot használhatsz, de a generátor fordulatszáma meg kell egyezzen vagy kisebb kell legyen, mint az elsődleges mozgató fordulatszáma. Például, ha az elsődleges mozgató 2900 / percen forog, akkor a generátor fordulatszáma 2900 / perc vagy 1450 / perc legyen.

A jelenleg használt hálózati paraméterek használhatók:

  • 120/240 V 60 Hz az US-ban, Kanadában, Karibi területeken,
  • 230/400 V 50 Hz Európában (néhány területen még használják a 220/380 V vagy 240/415 V-os, vagy a még régebbi 127/220 V-os rendszereket)

A három fázist kondenzátorokkal állítjuk elő, melyek értéke 1, 2, 4, 8, 16, 32, 64 µF. Ezeket optocsatolók kapcsolhatják, hogy a feszültség minden fázisban megegyezzen (fél rezonancia).

Legyen egy olaj kondenzátor csoportunk (ne lítiumos), melyek értéke 1 µF és 50 µF között változik. Ezek ne indító kondenzátorok legyenek, hanem folyamatos üzemmódúak, legalább 370-400 VAC értékben. A lítiumos kondik túlmelegedhetnek, degradálódhatnak, sőt, fel is robbanhatnak az állandó AC hatására. A laboratóriumi célokra a legkönnyebb megoldás, ha olyan kondenzátor csoportot használunk, melyeket kézi kapcsolóval tudunk ki-, illetve bekapcsolni az áramkörbe.

A legjob indító kondenzátorok 100 mF és 175 mF közötti értékűek – a motorod függvényében, a folyamatos üzemmódú kondenzátorok pedig 7,5 mF és 24 mF-osak – megint csak a motorod függvényében.

A gyakorlati elsődleges mozgató: Helyesen kell bekötni az elsődleges mozgatót ahhoz, hogy megfelelő impedanciát kapjunk, ahol a SE megjelenik.

A szimpla tekercselésű motorok (tipikusan Európában): Használj 2900 / perc fordulatszámú motort, kösd be Y-ként (azaz 400 V-osra, de emlékezzél arra, hogy az Y-nál a két tekercs sorba van kötve, így érve el a 460 V-os határt), és használj egyfázisú feszültséget, azaz tápláld 115 V-tal egy variasztoron keresztül, de még jobb, ha transzformátoron keresztül, mert akkor csökkennek a veszteségek.

230/460 V-os motorok (tipikusak az US-ban): Használj 3450 / perces motort, kösd be 460 V-os Y-ként és használj 110 V-os egyfázisú feszültséget. Ha van dupla tekercselésű motorunk (230/460 dupla tekercselésű, 9 vonalas WYE-ként vagy 12 vonalas DELTA / WYE-ként konfigurálható motor), akkor inkább azt használjuk, az elsődleges mozgatónál pedig kössük sorba a tekercseket. Jelenleg a Baldor, az US és a GE motorok a legjobbak (tekintsd meg a bekötési diagramjukat).

Az elsődleges mozgató WYE-kén van bekötve. Két kimenet a bemeneti feszültségre csatlakozik, ahol az áram az induktivitás miatt késni fog a feszültséghez képest. A harmadik kivezetést egy kondenzátoron keresztül tápláljuk, mely kompenzálja az áramkésést, ezáltal hozva létre forgó mágneses mezőt a sztátor tekercseiben.

A folyamatos üzemmódú kondenzátor lesz a fázisszög vektor generátor. Ezt a fajta meghajtást a háromfázisú motoroknál "Steinmetz" áramkörként ismerik Németországban. De ismét csak emlékezzünk arra, hogy az RV nem egy "Adj egy fázist" rendszer, hanem különleges, nagy hatásfokú energiatakarékos üzemmód.

Az RV-nél három fázisunk van. Álló helyzetben 120 fokos eltérésű három fázist kell generálnunk, melyhez nagy kapacitásértékre van szükségünk, hiszen álló helyzetben a rotor rövidzárként jelentkezik.

A mókuskereket egy virtuális transzformátor szekunder tekercsének vehetjük, mely rövidre van zárva a forgás megkezdésének pillanatában. Ennek az elsődleges virtuális induktanciája (és így a teljes impedancia) nagyon alacsony, ezért nagy áramok szükségesek a forrásból. Mikor a rotor még csak gyorsul, a forgó mágneses mező kezeléséhez nagy áramokat vezetünk a sztátor összes tekercsébe. Ezért kell a nagy indító kondenzátor, hogy lecsökkenthessük az impedanciát.

Mikor a rotor eléri a kívánt sebességet, a sztátor forgó mágneses mezejéből egyre kevesebb áramot vesz fel a mókuskerék tekercse, így a virtuális transzformátor rövidzár hatása csökken, ami a forrásból felvett teljesítmény csökkenéséhez vezet. Ahhoz, hogy ne rontsuk le a forgó mezőt, le kell kapcsolnunk az indító kondenzátort. Ez csak az elsődleges mozgatóra vonatkozik és csak terheletlen állapotban. Ha rákapcsolva hagyjuk az indító kondenzátort, akkor az elhangolja a rezonanciát, amikor is az egyik fázis késni, a másik pedig sietni fog.

A kisebb kapacitás tehát azért szükséges, hogy amikor a rotor eléri az üzemi fordulatszámot, akkor is nagyimpedanciás rezonanciában legyen a motor. Ez csökkenti a terhelést. A fázisok behangolásakor helyes fázisszögekre van szükségünk.

Az alacsonyabb kapacitás lehetővé teszi, hogy amikor a rotor forog, létrejöjjön a rezonancia és a magas impedancia. Ez lecsökken a terheléskor, így a fázisszögeket után kell hangolni.

Az RV impedanciája 23 W és 800 W között, a fázisszöge pedig 90 és 180 fok között változik. A szabványos 60 Hz-hez minden egyes RV motor számára egy külön táblázatot kell létrehozni, ahol a különböző terhelésekhez meghatározzuk az optimális kapacitás.

Ha veszünk egy fázist és létrehozzuk a rezonanciát, akkor ez másként fog rezegni ugyanazzal a kondenzátorral, mint mikor mind a három fázis rezonál. Az egyfázis már önmagában is ellent mond a hagyományos energia transzformációnak. Nem lesz feszültségesés, mikor a terhelést rákapcsoljuk, mert a másik fázisok biztosítják a szükséges plusz feszültséget. Azt is ki lehet mérni, hogy terheletlenül nagyobb a feszültségesés, mint terhelt állapotban. Ezt bárki megtapasztalhatja, ha egy átalakított autó AC generátor egyik fázisát egy kihangolt rezgőkörrel hajtja meg. Nem úgy kell ezt elképzelnünk, hogy a fázisok önmagukban vannak, hiszen van egy közös pontjuk a WYE kapcsolásban. Az egyik fázis nem tud teljesen független lenni a másik kettőtől. Ha megpróbáljuk a kimenetet egy transzformátorra kötni a feszültség növelése céljából, akkor logikátlan dolog történik. Nem tudjuk a WYE-t a WYE trafóra kötni, mivel egyensúlytalanság lép fel. Amikor a WYE-t deltába kötjük a szekunderen, akkor csak a három fázisból kettőn találunk feszültséget.

A leterhelt RV optimális reaktanciája 51,2 W. Ahogy a terhelés változik, ez 23 és 800 W között ingadozik.

A tekercsek XL értéke a motor terhelésétől függ. A Q értéke (Q=XL/R vagy Q=XC/R) széles határok között változik. Mikor leterheljük az RV elsődleges mozgatóját valamilyen mechanikai erővel (pl. a terhelt generátorral), akkor lecsökkentjük a rotor sebességét, a forgó sztátor mezőre jobban visszahat a mókuskerék tekercse, a trafó szerű terhelő hatás erősebben jelentkezik, amitől a sztátor virtuális ellenállása lecsökken. Az üzemi kondenzátor értékét úgy kell megváltoztatni, hogy a forrásból felvett teljesítmény minimális legyen.

Hektor ezt nevezi nagy Q-jú félrezonáns állapotnak. A terhelt motor valamennyire emlékeztet a terheletlen forgó motorra. A kondenzátorokat úgy kell behangolni, hogy a félrezonáns állapot a terhelt üzemmódban alakuljon ki. A rezonancia törvényeinek és a Q tényezőnek megfelelően a valós párhuzamos LC kör ellenállása jóval nagyobb lehet, mint az XL vagy XC egyéni értékei. Ekkor a fogyasztóból felvett teljesítmény minimális, ugyanakkor nagy áramok keringenek ugyanebben a párhuzamos LC körben, azaz a motor tekercseiben.

A hatás a következő lesz: Mikor az RV elsődleges mozgatója üresjáratban van, akkor adott mennyiségű teljesítményt vesz fel és a teljes ellenállását főként a tekercsek XL értéke határozza meg. Mikor leterheljük az RV elsődleges mozgatóját, közelebb kerülünk a rezonanciához, így a felhasznált teljesítmény nem a terheléssel arányosan növekszik, sőt, még csökkenhet is amiatt, hogy a rendszer teljes ellenállása jóval nagyobb lehet a magas Q-jú lineáris hatásoknak köszönhetően.

Az RV terheletlenül öntápláló korrekció felé igyekszik, a fázis viszonyok tekintetében pedig az amplitron erősítő állapota felé tart, ahol a fázis a forgással rezonál. A terhelés reverz indukcióvá válik, ahol a rotor mechanikai ellenállás hiányában a sztátor felé nagyimpedanciát képvisel. A terhelés megjelenésekor alacsony impedanciás elemként viselkedik a sztátorral szemben, ami megfigyelhető az áram és feszültség fázisszögeinek változásában.

Rezonanciánál az áram és feszültség 90 fokos fáziseltérésben van – ez a teljes terhelés zárja. De amint az RV forog, ez a végtelen ellenállás felé közelít, ami csökkenti a rotor fordulatszámát és kialakul a hiper szélessávú félrezonáns állapot. Nincs a forráshoz visszatükrözött teljesítmény, amíg a természetes szinkron forgás impedanciája áll fenn. Ez a kívánt forgási állapot.

Érdekes megjegyezni, hogy a működő RV áram visszatáplálóként működik bármelyik motor számára, mely ugyanabban a hálózatban van. Egy sok LE-s motor, mely RV-ként üzemel, a nagy teljesítmény csúcsokat felvevő készülékek számára "hűtőként" jelenik meg.

A kondenzátorok és egyéb alkatrészek értékei az alkalmazott motor méreteitől függnek. Az indító kondenzátor 100-200 mF, az üzemi kondenzátor 7-40 mF (370 V-os olaj kondenzátorok). Az indító kondenzátor a nulláról való indításkor ad egy löketet. A nagy motoroknak azért van erre szükségük, hogy létrejöjjön a nyomaték a rotor nagy tömegének és RV üzemmódban a generátor tömegének a megmozdításához.

Az üzemi kondenzátor ahhoz kell, hogy kialakuljon a 120 fokos forgás a három fázis tekercsei között a kívánt terhelésnél.

Hangoljuk be a kondenzátor értékét úgy, hogy a teljesítménytényező egy legyen a bemeneti feszültség és áram számára.

RE_10 2.4.16.2. RotoVerter

3. ábra. A teljesítmény tényező egy. A "tiszta" szinusz hullám a feszültség, a "zajos" szinusz hullám pedig az áram. Szinte tökéletesen fázisban vannak.

Generátor: a generátor motorja olyan legyen, melynek feszültsége megfelel a régiónk hálózati feszültség értékének. Olyan motort használhatsz, mint az elsődleges mozgató, bár a legjobb az, ha az elsődleges mozgató magas fordulatszámú, a generátor pedig alacsony, melyek 1:1 arányú fix kapcsolatban vannak. Ha pl. 1450 / perces (vagy 1725 / perces US) motort használsz, akkor 100 Hz-es (vagy 120 Hz-es US) kimenetet kapsz. A kis magtömegű generátornál kevesebb lesz a nyereség, de a magasabb frekvencia kompenzálja a veszteségeket. A generátor magasabb frekvenciái azt is lehetővé teszik, hogy a rezonancia Q-ja növekedjen, valamint jóval kisebb kondenzátorok kellenek.

RE_11 2.4.16.2. RotoVerter

4. ábra.

Kössed be a generátorodat a legkisebb feszültségre (pl. 220 VAC), mivel ekkor rendelkezik a legjobb sugárzó kimenettel. Működik 415 V-on is, de akkor a Q értéke alacsonyabb lesz. A háromfázisú generátornál: ((V1+V2+V3)/3) * ((A1+A2+A3)/3) * 1,732 * teljesítmény tényező. (A teljesítmény tényező a RF sugárzó üzemmódban ellentétesen használt, mivel akkor maximális a teljesítmény, mikor a teljesítmény tényező 0).

Próbáljunk ki jó pár kapacitás értéket a generátorban. Így vagy úgy, de működni fog, ha megkapjuk a fordított induktiviást az LC körben. A magban a remanens mágnesesség addig erősödik, míg a SE nem lép működésbe.

Az RV-nél tehát két kondenzátort kell behangolnunk, a generátor kondenzátorát és az elsődleges mozgató üzemi kondenzátorát. Először használjunk egy kicsit nagyobb üzemi kondenzátort, érjük el, hogy a generátor helyesen működik (a generátor vektor kondenzátorának cserélgetésével) anélkül, hogy lefullasztanánk az elsődleges mozgatót. A hangolást el kell végezni terhelt állapotban is, amikor is pár hasznos fogyasztó a generátor kimenetére kapcsolódik. Mikor a generátor működik és a terhelés be van kapcsolva, akkor hangold be az elsődleges mozgató üzemi kondenzátorát úgy, hogy a forrásból felvett áram minimális legyen.

RE_12 2.4.16.2. RotoVerter

5. ábra.

Az üzemi kondenzátor feszültségének hullámformája 60°-kal késik az RV bemeneti hullámához képest (nem 90°-kal, ahogy gondolnánk). 120 / 2 = 60.

A három fázis 120 fokkal tér el egymástól a forrásban. A fázis átalakítóban ez 120 / 2 lesz. Az elsődleges mozgatóhoz viszonyítva a generátor max. 30 fokkal késik. Ez kritikus.

A 10-szeres lefelé transzformáó RV generátornál a bemeneti 236 VAC 8 A-t lecsökkenthetjük 23,6 VAC 80 A-re.

A primer és szekunder impedancia illesztését balun transzformátorral vagy RF trafóval végezhetjük: a 10:1 arányú transzformálásnál a vezeték hosszak aránya 10:1 lesz, a vezetékek súlyának aránya viszont 1:1.

Az egyenáramú motornál a rotor forgó kondenzátorú mágneses erősítővé válik, ami VAR-okat generál, vagy KVAR-okat, ha a motor elég nagy. Ez természetes Ingyenenergia, mivel itt nincs impedancia és tükrözési veszteség, ami valódi mágneses erősítést hoz létre.

A kisebb teljesítményű nagy indukciójú tekercs magához vonzza az ingyenes forgó mágneses mezőt, ami a tekercs energiájának a részévé válik az alacsonyabb energetikai régiókban. Ekkor a sztátor háromfázisú szektora alacsonyabb szinten energizálódik, s így ez az alacsonyabb energiaszint magához vonzza a magasabb energiaszinteket. Az odavonzott mező fogja meghatározni a fő energetikai tényezőket. Megfelelő impedancia esetén tiszta mágneses amplitron típusú mágneses erősítés jön létre.

Ez hasonlít a mikrohullámú magnetron dinamikájára, csak itt a fénysebességgel forgatott elektronsugár helyett mágnest forgatunk, ami szinkronizált erősített mágneses mezőt hoz létre, s a forgó LC kör RF tagjaiba kapcsolódik be.

Tanulmányozd át a mágneses rezonáns erősítő (MRA) dinamikáját itt és itt. A rotor esetében ez fordított, azaz a terhelés hangolja be a rendszert az RF rezonáns ingyenenergiás állapotba.

A nagy Q-jú tensorban az LC kör energia átalakító pumpaként viselkedik és öntápláló. A hőmérséklet csökkenése mutatja, hogy a környezetből energia lett elvonva, amit elektromossá alakítottunk. Ez nem varázslat, csak egy kicsit előremutató egyszerű tudomány.

A VTA, MEG, Newman, Bedini, MRA, Kone motorja, Rain motorja stb. mind ugyanezt a jelenséget hasznosítja.

A 3-7,5 LE-s motorokban a LE újrakalibrálódik 0,5-ről 1,8-re az RV üzemmódban. A napenergiás alkalmazásokban használt inverterektől ez nagyon eltér. Legalább tíz napcella kell ahhoz, hogy működtethesd a készülékedet. 40 W 12,7 V-on 90 %-os hatásfokú inverternél maximum 3,5 A-t tud kiadni 12,7 V DC-nél.

Tipp: Mikor a generátor lemágneseződött (és ez gyakran megesik, ha megengedjük, hogy a generátor terhelés mellett lassuljon le), akkor használd a következő lépéseket (Természetesen az adott vektor kondenzátor mindig kelleni fog a generátor két kimeneti vezetéke közé, ha csak nem használsz valamilyen három fluxusú delta rendszert):

  1. Az RV álló helyzetben van és le van mindenről kapcsolva (azaz a terhelés le van kötve a generátorról)
  2. Vegyél egy 12 V-os autóakkumulátort és kapcsold 1-2 másodpercre a generátor két kivezetésére. Ez a generátor vasmagjában kis remanens mágnesességet hoz létre, ami a generátort ismét működőképessé teszi.
  3. Indítsd be az RV-t, ahogy szoktad. Ekkor már könnyedén kell generálnia elektromosságot.

Az RV 1 LE-t is le tud adni 12 W bemeneti energia mellett egy jól behangolt rendszerben, viszont meglepő módon 1 LE 548 W-ot ad, nem pedig 746 W-ot, mint ahogy az a tankönyvekben le van írva. Ezt az állapotot nem könnyű elérni, mivel ez motoronként változó, de meg tudja ismételni bárki, aki akarja. A reverz indukciójú generátorban a háromfázisú LC félrezonáns kör teljesítmény szintje az LC körben cirkuláló szint 12-szerese. Ez rezonáns és sugárzó teljesítmény, amint ezt Tesla és Gray is elmondták. A nagy különbség az, hogy hagyományos motorokat és alkatrészeket használva ugyanazokat a teljesítmény hatásokat érhetjük el, mint amit Tesla Erősítő Adójánál vagy a Tesla tekercsnél kapunk, de alacsony feszültségen. E. Gray hideg elektromosságát szintén megkapjuk, és teljes fényerővel üzemeltethetünk egy 220 V-os izzót a víz alatt, mivel közel nulla a feszültségesés az LRC kör cirkuláló állóhullámának áram csomópontjában.

A feszültséget szabályozhatjuk, mivel ez az ingyenenergia áramkörökben a hangolástól függ. Legyen meredek az emelkedés telítődéskor és laposabb az energia transzformációnál. A vasmag le fog hűlni, ahogy ez a Genesis transzformátornál is meg lett jósolva.

Az RV-nél az LC alkatrészek nagy Q-jú, sugárzó, önrezgő oszcillátor üzemmódjának eléréséhez minimális energia szükséges, mivel a rendszer magától kapja az energiát. A hő és sztochasztikus rezonáló hullámok hozzáadódnak a forgó vektorokhoz, nem pedig kivonódnak onnét. Ha a tekercs kiesik a fázisból, akkor kivonás történik, a rendszer leáll és lemágneseződik.

A rezonancia a bemenethez képest magasabb energiaszinten van. Reverz indukció esetén a rotor a generátor LC áramkörében egyfajta negatív ellenállássá válik. A következő lépés az, hogy megértsük, hogyan hangoljuk be és hasznosítsuk a teljesítményt a hagyományos eszközökben, hagyományos alkatrészekkel.

Az elsődleges mozgató transzformátorként viselkedik. Helyes behangolás esetén 1,618-szoros nyereséget érhetünk el, de ez a hálózat paraméterei által le van korlátozva. Ez a nyereség magasabb is lehet más, magasan fejlet technológiákkal, pl. a PMCU-val. Az RV generátora olyan, mint a tibeti kristály harang, amit félrezonáns állapotban érhetünk el. Ekkor a hatásfok 500 és 15000 % körüli lehet a háromfázisú LC körben. A rendszert egy fázisként is hasznosíthatjuk.

Talán viccesen hangzik, de ha a rotor a napfelkelte (kelet) felé forog felfelé és nyugat felé lefelé, akkor még pár plusz W-ot kapunk, csökkenthetjük a kezelési költségeket és stabilizálhatjuk a Föld mágneses mezejét. Az ilyen módon forgó rotor súlya is lecsökken a relativitáselmélet értelmében, mivel a Föld forgásához és a gravitációs fluxushoz képest a virtuális ballisztikus pályája és a centrifugális vektor kisebb. Tehát használd az RV transzformációt, a tengelyt igazítsad a Föld É-D-is pólusaihoz úgy, hogy a rotor felfelé keletnek, lefelé nyugatnak forogjon és hangold rá a természetes harmonikusokra. Ezzel a negatív hatások ki vannak küszöbölve.

Alternatívaként használhatod a PC ATX tápegységét, mely 220 V AC üzemmódba van kapcsolva és a kondenzátor feszültségtartománya közé van vektorálva. (?) A kimeneti teljesítmény ekkor a 12 V 60 A-rel párhuzamosan kapcsolt diódákon az ATX táptól függően 300 W vagy 450 W lehet.

Összefoglalás

Amint az RV beindul, máris rezonál. Amint növekszik a fordulatszáma, az impedanciája csökken (elhangolódik a forrásról). Megterhelve visszatér a félrezonáns állapotba, ahol a plusz fázis, mely siet, kompenzálja a teljesítmény tényező késését, ezáltal egyensúlyozva ki a bemeneti teljesítmény tényezőt.

A teljesítményt jóval hatékonyabban hasznosítja, mint a hagyományos, energiapazarló motorok. Ez az RV alacsony veszteségű motor dizájnhoz vezet, melynek hatásfoka 96-98 % a nagyteljesítményű motoroknál és 90 % a kisméretű, szerszámokban használt motoroknál.

  • Az állandó mágneses motor indítása: magas Q, alacsony impedancia, keskenysávú LC rezonátor
  • Az állandó mágneses motor terheletlenül: alacsony Q, nagy impedancia, szélessávú LC kör félrezonáns üzemmódban
  • Az állandó mágneses motor terhelve: a Q növekszik, az impedancia csökken, keskenysávú LC kör félrezonáns üzemmódban

Az elsődleges mozgató bemenete [a,b]: P = U x I x teljesítmény tényező, harmadik fázis generálása az ABC fázisok között. Ekkor az elsődleges mozgatónál Watt = ((V1+V2+V3)/3) x ((A1+A2+A3)/3)) x 1.732 x teljesítmény tényező (valós a,b,c három fázis). Ezzel a képlettel az ingyenenergia jelenléte be is van mutatva.

Ezt a plusz virtuális 120°-os fázist a C hozta létre, ahol a kondenzátor vektor elem, mely megteremti a három fázist a forgó rotor alkatrészek között. Ez okozza a teljesítmény tényező korrekciót és a "virtuális" EMA hatást. Amikor az RV terheletlen, akkor az szélessávú, nagyimpedanciás, félrezonáns állapotban van, ami alacsony teljesítmény felvételt eredményez, amikor is az egyik fázis siet.

Terheléskor rezonanciába megy az RV, lecsökken az impedancia és a plusz energiát a hálózat felé tükrözi vissza. Ezen kívül létrejön egy 120 fokos fázis csúsztatás (a hangolás függvényében) a félrezonáns állapothoz képest. A fázis szinkronná válik és kiegyensúlyozottá (a hangolás függvényében).

Az RV üzemmódban a rotor változó reverz induktivitású lesz, mely meghatározza az impedanciát a bemeneti frekvencia és amplitúdó függvényében. Tehát a mechanikai terhelés lesz a változó, melynek hatására az impedancia megváltozik. Ezzel lecsökkentjük a hőveszteséget és növeljük a rendszer teljesítmény nyereségét. Ez azt jelenti, hogy a forgó mókuskerék hajtja meg az AC hullámot, azzal szinkronba kerül, ami nagyon széles impedancia illesztést tesz lehetővé a hálózathoz, és lecsökken a veszteség, mintha ez egy valódi indukciós transzformátor lenne. Az energia a forgó mechanikai mozgásban minimálisan tükröződik a forrás felé. Az eredmény 90 %-os vagy jobb hatásfok a terheletlen motornál.

Meg kell értenünk a forgó átalakítás jelentőségét. Egy 5 LE-re kalibrált motor RV üzemmódban 60 Hz-en, azaz 1800 / perces fordulatnál 1,5 LE-t ad le. Mikor megduplázzuk a frekvenciát, meg kell dupláznunk a feszültséget is, hogy ugyanebben az üzemmódban maradjunk. A teljesítmény szintén megduplázódik. Hogy miért csak 1/4-e a kivehető teljesítmény a névlegesnek? Mivel a magasabb feszültség mágneses telítődéshez vezetne, s akkor "nem lenne helye" a mágneses erősítésnek. Az RV üzemmódban a magas hatásfokot is biztosítjuk.

A helyzet az, hogy a motor teljesítményét tipikusan 50-60 Hz-en adják meg. Ha ezt megnöveljük mondjuk 600 Hz-re, akkor a teljesítmény is a tízszeresére növekszik. Ugyanakkor meg kell emelnünk arányosan a feszültséget is. Mindezt automatikusan el lehet végezni – az impulzusszélességgel szabályozhatjuk a feszültséget (például 600 V 20 %-os kitöltési tényező mellett 120 V lesz) – ha megnöveljük a sebességet ötszörösére, akkor 100 %-os az impulzusszélességünk.

Az impedancia a terhelés függvényében változik. Ezt nem tudjuk könnyen megmérni. Még ha tudjuk is az induktanciát, ez egy változó paraméter, így nem nagyon használható.

Az RV üzemmódot (1/4 feszültségel hajtva) magasabb impedanciás üzemmódnak hívjuk, ahol létrejön az ingyenenergiás transzformáció. Az 1/4 feszültségen történő meghajtás oka az, hogy a félrezonáns üzemmódban a feszültség a motor nominális feszültsége fölé emelkedhetne, ami azt telítésbe vinné.

A félrezonanciánál nincs szükségünk nagyon komplikált eszközre, hogy megmérjük a harmadik fázist. Megmérhetjük az áramot vagy a feszültséget, s ha ez hasonló mind a három fázisban, akkor létrejött a félrezonáns állapot. Nincs szükség varázslatos kondenzátorra.

Terheletlenül behangolhatjuk meredekre a görbét, ami terhelve laposabbá válik. A lényeg az, hogy mikor a motor nincs telítésben, akkor jönnek az érdekes hatások.

Rezonanciánál mindegyik fázis 120°-ra tér el egymástól. Az elsődleges mozgató bemeneti teljesítmény tényezője egy, azaz P = U * I. A kimeneti teljesítmény = átlagos U * Átlagos I * 1,732 * teljesítmény tényező. Ha a lefelé alakítás hatásfoka mondjuk 80 %, még mindig van 138 %-os ingyenenergiánk a tankönyvek szerint.

A jövőben gyártandó motorok fordulatszáma elérheti akár a 60 000 / percet, ekkor csak pár menetes, nagyfrekvenciás, kis tömegű lesz a motor. A matematika segítségével láthatjuk, hogy a fordulatszám növelésével kevesebb vezetékre és kisebb tömegre van szükségünk.

Az impedancia szerepe

A szabványos motorok rendszerint 23 W-os vagy annál kisebb impedanciával rendelkeznek. A rezonanciához speciális impedancia kell, amikor is az ingyennergiás sztochasztikus átalakítás létrejön a környezet hő-mágneses zajából. Ez rendszerint 36 W a 12 V-os működésnél (a Konehead típusú motoroknál 48 W az optimális érték). Az RV-nél terhelve és jól behangolt kondenzátornál ez 52,1 W. A visszafelé haladó forgó mező ellenállása negatívvá válik és végtelen lesz, az áram ekkor visszafolyik a forráshoz. A feszültség-ellenállás arány 1:4 (12,7 VDC – 50,8 W) vagy 1:5 (12,7 VDC – 63,5 W).

Terheletlenül az impedancia a végtelen felé tart, feltéve, hogy tökéletes motorral van dolgunk. Terhelve ez 50 W-os tartományba kerül. Az ingyenenergiás energia kapcsolatban van a Q-val. A jel szélessávúvá tétele megszűnteti az ingyenenergiát, mert nagy lesz az energiaveszteség.

A frekvencia, a vasmag tömege és a tekercselés impedanciája a kulcs az alternatív energiás kutatásokhoz. Meg kell találnunk a motor optimális frekvenciáját és feszültségét.

Ha a reverz sztochasztikus hőtranszformációt megszorozzuk 0,618-del, az ellenállás 38,735 W lesz a működő LC rendszeren belül 1:5 aránynál. Ez az arány a varázslatos 1:5 (feszültség – ellenállás, vagy impedancia – impedancia) és az 1:2 arány a kondenzátor – kondenzátor esetén, amit a Konzen féle mozgás nélküli generátor egyes és kettes állapota között figyelhetünk meg. Ez szintén a kulcs arány a MEG-nél. A rezonancia a kulcs.

Félrezonanciánál és nagy impedanciánál a rotor a forgó mező széllovasává válik. A szörfös nem terheli le a tenger hullámait, ahogy a tökéletes RV rotor se terheli le azokat a mágneses hullámokat, amin lovagol.

Ha a frekvencia, a fázis vagy az impedancia nincs jól beállítva, akkor energiát veszítünk, egyik része az oszcilláció megnövelésére fordítódik, a másik pedig annak korlátozására. Ez egyértelmű a RF teljesítmény illesztésnél.

A tekercsen átfolyó áram és a menetszám határozzák meg a mágneses mező nagyságát. Ugyanolyan erősségű mágneses mezőt kaphatunk kevesebb menetszám – nagyobb áramok és nagyobb menetszám – kisebb áramok esetén.

Talán úgy gondolhatjuk, hogy nagyobb nyomatékot kapunk, ha a motort 120 V helyett 220 V-ra kapcsoljuk. De az impedancia veszteségessé válik és az RV hatás eltűnik.

A Q növelése érdekében csökkentenünk kell az impedanciát, amit számunkra a terhelés végez el, hiszen a forrás frekvenciája fix. Nézz utána a RF adattovábbítókat ismertető tankönyvekben.

"Lehetetlen" építeni egy Bedini féle motort a 12 V-os autó önindítójából, mivel ott az állórész tekercse 0,00000013 W, így visszajutunk a már letesztelt dolgokhoz, azaz a vasmag és a tekercs természetes frekvenciájának kölcsönhatásához.

Kone letesztelte a nagy impedanciást hatás és megerősítette, hogy a motorok legjobban a nagyimpedanciás üzemmódban működnek (nem kell elmenni Gray 5 kV-os régióiba), ha mindezt megtehetjük 120 V-on a létező eszközökkel.

Az igazi univerzális motoroknál megszokott módon impulzusokat és AC-t használjunk, hogy ingyenenergiás üzemmódban működhessen a motor. A kérdés az, ki akarja előállítani ezeket a motorokat vagy ki akar pénzt befektetni ezek előállítására.

Hatásfok és nyomaték

A szabványos motorok hatásfoka 84 % körüli (ez a watt-lóerő viszony), ami azt jelenti, hogy 888,88 W szükséges az egy LE-s terhelés meghajtására. A hatékonyabb energiaátalakításhoz energiatakarékos A osztályú motorok szükségesek, melyek hatásfoka 94 %. Bizonyos motoroknál a LE megnövekszik a névleges LE fölé és ingyenenergiát mutat a KVAR teljesítmény tényező hatására az AC tápvonal felé.

Az újabb energiatakarékos típusoknál vagy a nagyimpedanciás típusoknál talán soha nem használjuk a maximális teljesítményt, de a szabványos motoroknál, pl. a Baldor motoroknál az 1 LE és 250 LE közötti teljesítménytartományban az egy LE-re eső teljesítmény közelít a 746 W-hoz, a hatásfok pedig 96 % fölé emelkedik a 20 LE feletti motoroknál. A 20 LE elatti teljesítményeknél még nem láttam 96 %-os hatásfokot, de az ellenállása sem lehet 23 W-nál kisebb, mivel ekkor a motor üresjáratban is felveszi a névleges teljesítményt. A névleges teljesítmény nem ugyanaz, mint a névleges LE érték.

Bizonyos szabványos motorok üresjáratban nem veszik fel a névleges teljesítményt. Ez a nagyimpedanciás motorokra igaz, melyek impedanciája 53 W. A Baldor, Marathon és US motorok névleges értékei mást mondanak, mivel úgy lettek tervezve, hogy az energiát pazarolják, ha csak nem használjuk RV üzemmódban. Ez ugyanolyan, mint ez energiatakarékos izzók: fokozatosan ellátták az izzókat nem megváltoztatható áramkörökkel, melynek hatására a 80 %-os fénykibocsátást 20 %-os teljesítményfelvétellel érték el.

Az RV üresjárati teljesítmény felvétele 12-50 W az inverter akkumulátoros oldalán, teljes terhelésnél pedig 890 W. Az RV-nél a LE 0,5 és 1,8 közötti értékű a 3 – 7,5 LE-s motoroknál. Ha az üresjárati teljesítmény felvétel 32 W, az RV hatásfoka 94 – 97 % a maximális terhelésnél. Az állandó mágneses motornál a 32 W-ból 320 W lesz, amikor a RV elsődleges mozgatójának hatásfoka minimum 161,8 % lesz.

Ha tényként elfogadjuk, hogy az ipari és kereskedelmi gépek nagyon nagy százaléka a teljesítményt szakaszosan veszi fel, akkor az üresjárati energia megtakarítással a teljes energia 36-40 %-át megspórolhatjuk.

Az 1 LE-s RV < 40 W üresjáratban, 794 W terhelve, így 94 %-os a hatásfok.

Az 1 LE-s hagyományos > 888 W üresjáratban, 940 W terhelve, így 79 %-os a hatásfoka és 848 W a vesztesége.

Ez azt mutatja, hogy a hagyományos indukciós motorokat tovább javíthatjuk, ha magas impedanciát és kondenzátoros fáziseltolást alkalmazunk. Ezt alkalmazhatjuk a forgó kondenzátoros gépeknél is, ahol EMA hatás jön létre, ami során energiát nyerünk egy közegből transzformáció útján.

Ennek közvetlen hatásai lehetnek a kisteljesítményű napenergiás vagy szélenergiás áramforrásoknál, hiszen a RV a hasonló gépekhez képest azok teljesítményének mindössze az 1/5-ét, 1/10-ét veszi fel. És ez csak a kezdet. Lehetővé válik a máskülönben nagyteljesítményeket igénylő berendezések használata is a napenergiát hasznosítva. Ez lehetővé tesz, hogy az otthoni 1 – 10 kW-os generátorok minden eszközt meghajthassanak.

A forgó átalakító hatás és a teljesítmény tényező javítása örökre megváltoztatja a jövőben alkalmazandó teljesítmény ellátó rendszereket.

Az RV minimális hatásfoka 94 %. 161,8 %-os a 3., 6., 9. alharmonikusok összegzésekor (ezért forog gyorsabban a motor RV üzemmódban, mint egyébként).

Az állandó mágneses motorok ingyenenergiát, KVARK-okat termelnek, mikor a forráshoz csatlakoztatjuk. Ha a rotor állandó mágneses, akkor az RV több energiát ad vissza a forrásnak, mint amennyit felvett. A szabványos EM általános motorok 60 %-os hatásfokúak, az állandó mágnesesek pedig 80 %-os hatásfokúak. Az átlagos teljesítmény növekedés 1,3333. Szorozzuk be: 94 % * 1,33 = 125 %. Ez már ingyenenergia.

Bármelyik 460 V AC generátoros erőmű átalakítható RV forgó mágneses-kondenzátoros erősítővé.

Feltételezve egy adott tömeg-mező arányt, olyan tartományt kapunk, melyben a motorok hatásfoka maximális. Ekkor vizsgáljuk meg a frekvencia, a tömeg és a mező ereje közötti arányokat. Az állandó mágneses motoroknál a hatásfok 91-99 %. Ha az impedancia 51,1 és 100 W közötti (10 LE-s motoroknál), akkor veszteségmentes zónába jutunk, ahol a teljesítmény tényező egyenesen arányos az erősítési tényezővel, akárcsak a lineáris C osztályú erősítőknél. Természetesen más hatások is megjelennek, ez csak egy leegyszerűsített eset volt.

Figyeljük meg a teljesítmény tényező korrekcióját: a frekvencia növekedése kompenzálja a tömeget, így a 30-100 LE-s motorok elférnek a tenyerünkben!

Van egy bizonyos nyomaték csökkenés azoknál a motoroknál, melyeket 460 V-ra tekercseltek, de mi csak 120 V-tal üzemeltetjük. Ez a csökkenés a motortól függően 46-80 %, az állandó mágneses motoroknál azonban csak max 20 %, vagy semennyi.

A nyomatékkal legyünk óvatosak, mivel ezt többféleképpen határozzák meg, van indító nyomaték és üzemi nyomaték. Ez azt jelentheti, hogy egy 5 LE-s motor 1 LE-t le tud adni, ami nem kevés, figyelembe véve a 94 %-os hatásfokot.

A nyomaték drasztikusan megnövekszik, mikor állandó mágneses motort használunk és a háromfázisú tekercsek úgy vannak bekötve, hogy biztosítsák a forgó mágneses mezőt. Háromfázisú frekvencia vezérelt AC invertereket lehet használni a felhasznált 120 V-hoz, hogy meghajtsuk a nagyimpedanciás 460 V AC tekercseket.

Hektor RV tesztje

Hektor speciális kettőstekercselésű motort használ. Az elsődleges mozgatóban a tekercseket sorba kapcsolja (480 V-os üzemmódban), de a motort csak 110 V-tal hajtja meg. Ez a soros kapcsolás a későbbiekben segíti lecsökkenteni a bemeneti áramot. A nagy impedancia és a háromfázisú generátor transzformátorhoz hasonló működést hoznak létre, ahol a terheletlen teljesítményfelvétel a teljes teljesítménynek csak 1/10-e. A generátor részben (a második kettőstekercselésű motornál) a tekercseket párhuzamosan kapcsolja. Ez csökkenti a veszteségeket és a generátor belső ellenállását.

RE_13 2.4.16.2. RotoVerter

6. ábra.

A 7. ábrán a RV visszacsatolt kapcsolása látható. Van benne egy kereszt-fázisú kapacitás, mely a generátort hangolja és félrezonáns állapotban tartja, valamint három kapcsoló kondenzátor, melyek a RF és teljesítmény átvitel miatt szükségesek.

Azért nem fix értékeket használ Hektor, mert minden motor jellemzője különböző, még ha ugyanarról a típusról is van szó, akárcsak a kondenzátorok és ellenállások esetében. A pontos behangoláshoz tehát nem pontos értékeket használunk.

A rendszert egy 12 V-os akkumulátor indítja. Ez a 12 V DC egy 120 V AC 1200 W-os 94 %-os hatásfokú szinusz inverter segítségével alakul váltakozó feszültséggé. Ez hajtja meg a RV elsődleges mozgatóját: 7,5 LE háromfázisú 230/460 VAC, 3465/perc US motor – tekercselése WYE, melyet az L1, L2 és L3 reprezentál. A generátor ugyanilyen mókuskerekes motor, de 230 VAC-re van tekercselve. A két tengely direktbe kapcsolódik egymáshoz. A generátor tekercsei L1, L2, L3 egy-egy kondenzátoron keresztül kapcsolódnak három transzformátorhoz. Ezen kível még egy plusz kondenzátor kapcsolódik bármelyik A, B, C fázishoz, mely a mókuskerék rotor számára biztosítja az induktív forgó mezőt.

RE_14 2.4.16.2. RotoVerter

7. ábra.

A létrehozott forgó mágneses mezőt az akkumulátor ellenállása és az inverter terheli le. A rendszer rezonanciára van hangolva, ami áram csomópontú állóhullámú bemenetet biztosít az akkumulátor számára ("negatív ellenállás"). Ez meghaladja az inverter terhelési igényeit, így a rendszer újratölti önmagát. A nulla feszültségnél negatív áram jön létre, ami ellenkező áramirányt (töltést) produkál az akkumulátor felé. Ez meghaladja az inverter által kivett áramot, elhangolja a rendszert a 10 A-es töltőárammal, miközben a feszültség megemelkedik 0,8333 V-tal az akkumulátor feszültsége fölé. Így a töltés ingyenenergiát hoz létre az állóhullám nulla pontjaiban. A rendszer az energiát az LC kör sztochasztikus rezonanciájából nyeri. A rendszer energiáját a forgó mókuskerékkel szabályozhatjuk reverz regresszív indukcióként, azaz csak annyi energia szükséges, amennyi a rezonáns rendszer negatív ellenállásából származó veszteségeket fedezi.

Használjunk sávszűrőt a még jobb impedancia eléréséhez. Az akkumulátort varikap diódaként is elképzelhetjük, melyet nagy Q értékkel kell kompenzálni.

RE_15 2.4.16.2. RotoVerter

8. ábra.

A teszteknél az akkumulátornak változott az ellenállása, amint létrejött az újratöltés. Ez a rendszert elhangolja a rezonanciáról nem rezonáns üzemmódba, azaz az ingyenenergiás üzemmódból nem ingyenenergiás üzemmódba jutunk. Mindez ahhoz vezet, hogy lemerül az akkumulátor, mivel az nem a keresztáramú áramvektorokhoz lett tervezve. Ezért jobb, ha elkülönített akkumulátorokat használunk és megnöveljük az inverter bemeneti feszültségét, pl. 120 VDC-re, ezáltal szükségtelenné válik a transzformátor.

A rezonanciánál az idő-energia veszteség az, amit újra kell pótolni. Egy rezonáló, nagy Q-jú áramkörnek általában fix csökkenése van, mely 0,372 (37,2 %) egy teljes hullámú oszcilláció során. A spirál 1,618-szoros logaritmikus nyereségként manifesztálódik a szinusz hullámú nyereségi görbén, amikor is az elektronok felgyorsulnak a virtuális oszcillátor fal mentén (sztochasztikus rezonancia).

Az RV áramviszonyainak megméréséhez használjunk három áram söntöt (ezek akár ellenállások is lehetnek), melyek értéke 0,1 W in WYE. Az egyik lába a forrás akkumulátorhoz megy, a második a visszamenethez (a tesztelt generátorhoz, DC kimenet), a harmadik pedig a terheléshez (inverterhez). Közös teste (G) van mindegyiknek.

Az inverter árama a visszatérő és akkumulátor áramok összege kell legyen. Amikor a visszatérő és az inverter árama egyenlő, akkor az akkumulátor árama nulla, a hatásfok pedig 100 %. Mikor az akkumulátor feszültsége egyezik meg a visszatérő feszültséggel, a hatásfok szintén 100 %. Amikor az áram visszatér az akkumulátorba és az akkumulátor feszültsége kisebb lesz, mint a visszatérő feszültség, ez az ingyenenergia jelenlétét indikálja.

RV > BV = ingyenenergia = RV / BV a teljes terhelés esetén.

DC Y híddal is meglehet mérni az ingyenenergiát. Ez megkérdőjelezhetetlen eszköz, mivel ez egyenáramot mér. Mivel a három fázis DC-i fedik egymást, nagyon kicsi a hullámzás. Ehhez még nagy jóságú egyenirányítást adva a DC-nél megjelenő hibaszázalék nullához közelít.

Hektor RV példája egy izzóval

RE_1 2.4.16.2. RotoVerter

9. ábra.

Először is hangold be a RV-t a minimális terhelésre (szabad futásnál, mikor nincs mechanikai terhelés). A generátor oldalon keresd meg a 3 LC maximális energiáját a rezonancia közelében a legkisebb bemeneti teljesítmény mellett. A bemeneti teljesítmény és a látszólagos LC teljesítmény normális aránya 10:1, a bemenet minimumával összevetve. Ezután olvasd le az áramfelvételt. Ez minden kör áramára vonatkozik. Keressél egy olyan izzószálas égőt terhelésnek, ami ugyanolyan áramterhelhetőségű (pl. 220 V AC 4,54 A – 1000 W). Ezt az 1000 W-os izzót kösd sorba az LC körrel. Ne haladja meg az izzó átfolyó áram a nominálisan engedélyezett értéket, mert ez kiégetheti, vagy akár fel is robbanthatja az izzót. Ha szükséges, kössél több izzót sorba és/vagy párhuzamosan, hogy a terhelés feszültség és áram értékei megfelelőek legyenek.

A titok abban rejlik, hogy az izzó névleges áramterhelése megegyezzen az LC kör rezonáns áramával.

Ezt áramterhelésnek hívjuk, mert rezonanciában a kioltási pontok az egyetlen referencia értékek, ahol mérhetünk és finomhangolhatunk a környezeti hőáram ellenállásának kompenzálásaként. Az RV generátoránál rövidre zárhatjuk az 1000 W-os izzót 0 ohmra, mikor is 1700 W cirkulál a kimeneten minimális bemenet esetén. De ahogy elvesszük a rövidzárat és az izzó kigyullad, a bemeneten azonnal 500 W-ra nő a teljesítményfelvétel, mivel a rendszer elhangolódott.

Megjegyzés: Az alacsony frekvencián a sugárzó energiát nem használhatjuk higany lámpáknál, mivel az az UV sugárzást teleportálja az E mezőn keresztül, ami kiégeti a biológiai lényeket és rákot okoz.

Az izzó(kka)l párhuzamosan kössél egy kapcsolót és kapcsold BE. Amikor az áram csomópontot elértük, akkor a kapcsolót kapcsold KI, amikor is az áram az izzón fog keresztül folyni. A RF-ben a dolgokat KI/BE kell kapcsolnod a hangoláshoz.

Egy tipp: Az LCR körben az R tag legyen kapacitívan kompenzálva, hogy elérhessük a kívánt rezonancia szintet.

A tekercset rövidre zárjuk a piros kapcsolóval, ekkor a rendszer maximális telítésbe megy, majd a rövidzár megszűntetésekor az összeomló mező energiája a kondenzátort tölti fel.

RE_16 2.4.16.2. RotoVerter

9. ábra. RV generátor behangolása R terheléssel

Az M mező a kapacitás, a tekercs pedig az induktivitás. Fontos, hogy a helyes forgásszögnél zárjuk a rendszert rövidre és a megfelelő telítési pontban kapcsoljuk ki a rövidzárat, amikor is ez az energia a kondenzátort fogja feltölteni.

A dolgok behangolása bekapcsolt állapotban és elhangolása kikapcsoláskor ahhoz hasonlítható, mint mikor egy rugót egy súllyal lehúzunk majd elengedjük a súlyt, azaz a rugón lévő súly közel nullára csökken. Ennek eredménye a teljesítmény tényező változása által elért logaritmikus teljesítmény növekedés, miközben az impedancia is növekszik. Ekkor az áram átalakul feszültséggé, ahogy a mező összeomlik és a jóval nagyobb impedanciára hangolódik.

Először csak egy fázissal kísérletezzél, utána jöhet a három fázis. Itt rezonanciákkal van dolgunk, ahol is a terhelések viszonya a fáziskülönbségektől és a frekvencia váltásoktól függ

A RV visszacsatolása

Ahhoz, hogy az RV rendszert közvetlenül visszacsatoljuk, szükségünk van az integrált hullám Ciklo-átalakítóra. Ha ilyen nincs, akkor akkumulátorok kellenek az energiaátalakításhoz, mivel az állandó mágnes nélküli aszinkron motoroknak van egy szlipjük, ami által alacsonyabb frekvenciát hoznak létre. Ezen kívül az elsődleges mozgató frekvenciájának magasabbnak kell lennie, mint a generátornak, megint csak a szlip miatt (a sebességet az AC-vel lehet kompenzálni). DC-nél ez csak nagyobb feszültségként és áramként jelentkezik az inverter bemenetén.

A vektorok is belépnek a játékba, mikor is átalakítjuk a sugárzó állapotú ingyenenergiát valós, vektor potenciállá. Itt a rezonancia és a fázisszög a kulcs. A megfelelő hangolással stabil visszacsatolás érhető el a töltési-kisütési ciklusban (ingyenenergia – ingyenenergia alatti érték – ingyenenergia – ingyenenergia alatti érték stb., ahogy Kone is csinálta) széles, sekély ciklusban.

Jó, ha van sok, széles tartományt átfogó kondenzátorunk, hogy a behangolással tudjunk játszani. Ezen kívül szükség van még hármas fluxusú delta-WYE kombinációra, transzformátorokra, dióda hidakra és diódás kicsatolókra.

Hektor RV visszacsatolási körében a sugárzó energiát közönséges elektromosságként nyerjük ki, ahol alkalmazhatjuk a RF-s és teljesítmény átalakítások szabályait. Lásd itt. A Sugárzó energát át kell formálni ahhoz, hogy a hagyományos transzformátorokra vagy RF homopoláris transzformátorokra vezethessük azt.

Tipp: A generátor feszültsége az impedanciától és a kapacitástól függ. A magas feszültség alacsony kapacitásnál jelentkezik. Pl. 200 V 100 mF, és 20 V 1000 mF vagy 10 V 2000 mF.

Ha a generátor állandó mágneses, akkor a kondenzátor töltését logaritmikus félhullámokkal (diódás kicsatolóval) nyerhetjük ki a reverz induktivitás révén. Egy visszaverő falat kell kialakítanunk, ami a forrást tükrözi a vasmag öngerjesztése során. Ekkor forgó állóhullámokra van szükségünk, melyek feszültség tartománya adott. A RF-nél a trükk az, hogy egy nagy Q-jú 60 Hz-es LC kört gerjesztünk az akkumulátorral, melynek terhelése egy rácsatlakoztatott kondenzátor. Erről itt olvashatsz.

RV állandó mágneses generátorral

Az állandó mágneses generátorú RV-vel először is megtakarítjuk a slip és a rotor energiaveszteségeit, másodszor pedig az állandó mágneses erősítés hatása is jelentkezik. Az állandó mágnes erejét is figyelembe kell venni a számításoknál, hogy telítődés ne lépjen fel. Az állandó mágneses RV impulzus üzemben működhet, a titka a frekvencia, az impulzus szélesség és a feszültség helyes behangolásában van. (Mágneses forgó erősítés.)

Miért érdemes az állandóm mágneses RV-t három fázisú motorból építeni:

  • az optimális méret (10 LE) miatt
  • viszonylag könnyű, mert szabványos elemekből áll
  • üzleti lehetőséget kínál (a szinkron motorok sokkal többe kerülnek)
  • széles skálán használható
  • Ingyenenergiát termel

Az állandó rezonanciára hangolt állandó mágneses motor RV üzemmódban minden más motornál jobb hatásfokot biztosít. Ez a nagyimpedanciás RV hatás elérhető a módosított szinusz hullámú inverterekkel. Ez az előnye a háromfázisú, 90 fokos erővektornak és az ovális alakú forgó fázis mezőnek.

Az állandó mágneses RV impulzus motor az előző kettő megoldás legjobb keveréke, és ez még csak a jéghegy csúcsa. Ha átalakítod az RV-t állandó mágnesessé, akkor azt hat darab kapcsolóval vagy Opto-tranzisztorokkal és hat darab visszaállító diódával oldhatod meg a három fázisú hídkapcsolásban.

A központi test anyagának a hangszórók végén lévő anyagot, vagy alacsony remanenciájú, nagy vezetőképességű, a NF harmonikusokat átengedő mű metál ötvözetet javaslunk.

RE_17 2.4.16.2. RotoVerter

10. ábra. A félhold és a központi test (© Raivo)

A rotornak nagyon jó vezetőnek kell lennie. A pirossal jelzett részek dúr-alumíniumból (vagy a jóval drágább rozsdamentes acélból) készülnek azért, hogy ne zárják rövidre a mágnest, de erős tartást adjanak a váznak. A rajzon a mágnesek 2 * 1,5 "-os neomágnesek.

A motor teljesítményétől függően akár 5 mágnest is használhatunk egy sorban (összesen 2 * 5 = 10 db-ot). A mágnesek olyan irányultságúak, hogy az egyik félhold északi, a másik pedig déli pólusú, azaz két pólusú: É-D. A mágneseket el kell szeparálni egymástól, ekkor a mezőt szállító mágneses erővonalak a vasmagot választják saját maguk helyett.

A mágneses erővonal folyam a következő: Sztátor <- légrés -> (félhold ( É-mágnes – D (Központi (O) gyűrű) É-mágnes – D) félhold) <- légrés -> ) sztátor.

A legfontosabb, hogy úgy legyen tervezve, hogy a légrés minimális legyen, hiszen a teljesítmény fordítottan arányos a légrés méretével.

Ha a mágnesek túl erősek, akkor ez telítheti a vasmagot (lemezeket) szobahőmérsékleten (Meismer hatás – részleges szupravezetés). Ez nagy rángást idéz elő az atomi mágneses szinteken, elszeparálódik a vasmagtól, növekszik a vesztség. A távolság a tekercs impedanciájára is hatással van, ami visszahat az áramkör időzítésének hatásfokára, lerövidíti vagy lekeskenyíti a visszarúgó elektromágneses erőt. Találjuk meg a mágneses telítési pontot adott frekvencián, feszültségen és áramerősségen. Ha a rotort nem tudjuk megforgatni az ujjunkkal terheletlenül, akkor az arra utal, hogy a generátor rosszul lett tervezve és nem alkalmas az ingyenenergia kinyerésére. A lényeg az, hogy a Lenz hatás a legkevésbé jelentkezzen az elsődleges mozgatónál mechanikai visszahatásként.

Az autó generátora 37 %-os hatásfokú, de elektronikára is szükség van a feszültség szabályozására. Ha ezt RV üzemmódba visszük, a hatásfoka megnövekszik 75 %-ra. Megfelelő vasmag esetén a hatásfok 98 % és 161,8 % közé eshet, ha a Q magas. Jelenleg a kereskedelemben kapható generátorok 99,999 %-a alkalmatlan az ingyenenergia kinyerésére.

A jelenlegi háromfázisú motorokban levő sztátor vas vagy acél eleme csak akkor megfelelő a céljainknak, ha házilag módosítjuk az állandó mágneses rotort és HA a mágnesek elég gyengék (pl. 10-es neodímium).

Ha erősebb neodímium mágneseket használunk a rotorban, akkor a vasmagra ható nagy erő megszűnteti az erős mágnesekből eredő egyéb előnyöket. Ez azt jelenti, hogy légréses vagy fekete homokkal kitöltött vagy fémüveg vasmagok szükségesek.

Ha 45-ös neodímium mágnest használunk, akkor egyáltalán nem jön létre rezonancia a vasmagban, csak rángatózás. Talán nagyobb teljesítménnyel megszűntethetnénk ezt a hatást, de akkor meg melegedési problémák lépnének fel a vasmagban.

Ha megépítjük vagy módosítjuk a saját motorunkat, akkor a lehető legerősebb mágnest kell használnunk, majd az erős mágnes ellenhatásaként a tekercsek vasmagjának levegőből, fekete homokból vagy fémüvegből kell lennie, így elkerülhető a melegedés a nagyobb teljesítmények használatakor.

Ezt szinte lehetetlen megoldani a jelenlegi háromfázisú motoroknál. Amit igazán tehetünk, az csak az, hogy nem sugár irányba, hanem tengely irányba fejtünk ki hatást, mint például a Muller féle motornál, ahol a mágnesek a forgórészbe vannak süllyesztve.

Ahhoz, hogy meghatározzuk a szükséges mágneses erőt (hány db mágnes kell és milyen erősek legyenek), végezzünk mágneses erősség méréseket a VASMAGON, amire mágneses erőt fejtünk ki és hagyjuk, hogy ez a mező összeomoljon irányított feltételek között. Ekkor kapjuk a minimális energiabefektetés mellett a maximális visszarúgó mágneses erőt. Ezt elérhetjük impulzus töltéssel vagy más módszerekkel is. A vezetőképesség vagy remanencia fontos tényező a rotor-sztátor kapcsolatában. A különösen erős mágnesek rángatást és hőt termelnek egy bizonyos ponton túl.

Első lépésként szerezz be egy jó minőségű, 3-7 LE-s motort, mely RV üzemmódban mondjuk nem több, mint 60 W-ot vesz fel. Szedd szét darabjaira és mérd meg az alkatrészeit és azok méreteit, számold ki az új méreteket és hagyjad, hogy a szakemberek állandó mágneses motorrá alakítsák számodra. Régi kompresszor motorokat is használhatsz állandó mágneses generátorként. (A kompresszoroknál legtöbbször a szelep romlik el.) Vágd el a lezárt kompresszort a hegesztés mentén, 3/8 " mélységben.

A kompresszor állórészének az az előnye, hogy az nincs lefestve vagy epoxival bevonva, ezért sokkal könnyebben fel lehet szabadítani.

A cél a generátoroknál az, hogy terheletlenül a mechanikai terhelésük is közel nulla legyen. A magnélküli állandó mágneses generátor nulla terhelésnél max. 0,003 %-nyi mechanikai terhelést okozhat. Az elsődleges mozgatónál az a cél, hogy nulla terhelésnél nulla teljesítményre legyen szükség.

Fontos: Az állandó mágneses rotort az AC mezőhöz kell szinkronizálni és utána kell bekapcsolni.

Az eredeti anyagot angol nyelven itt olvashatod.

Hozzászólok!

A weblap további használatával Ön beleegyezik a sütik használatába. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás