2019 május 23 - csütörtök

2.4.23.3. SSG kerék nélkül

Ezen az egy olyan áramkörrel ismerkedhetsz meg, ami a Bedini féle SSG generátor átalakított változata, azaz forgó rész nélkül működik.

Ez John Bedini SSG áramkörének a motor nélküli kialakítása!

fechg 2.4.23.3. SSG kerék nélkül

1. ábra.

L1: 1000 menet 1 mm-es mágneses vezetékből

L2: 200 menet 1 mm-es mágneses vezetékből

Mindkét tekercs egy 10 mm * 50 mm-es ferrit rúdon van.

A motor helyett Neo27 mágnest használok a tekercsek tetején. A 10 kW-os ellenállás szabályozásával pontosan beszabályozhatjuk az oszcillátor frekvenciáját. Ha digitális voltmétert kötünk a töltendő akku vezetékére és a 10 kW-os potmétert középállásba, kb. 5 kW-ra állítjuk, akkor a feszültség +26 V-ról -46 V-ra változik.

Ez nagyon furcsa! Miért? Azért, mert a kimeneti vezetékkel sorba kötött dióda kimenetén csak pozitív feszültség jelenhet meg. A frekvencia csúcspontjai gyorsan változnak, ha hozzáérünk a kimeneti vezetékhez.

12,7 V-nál a töltő áramkör 0,01 Ah-nál kevesebb áramot vesz fel, ami alapján a bemeneti teljesítmény felvétel 0,13 Wh.

1. kísérlet

Elvégeztem egy kísérletet ahhoz, hogy lássam, a kapcsolás fel tud tölteni egy ólomsavas akkumulátort. A bemenetre egy feltöltött 12 V 7 A-es akkumulátort, a kimenetre pedig egy üres 12 V 7 A-es akkumulátort kötöttem.

Az elején a feszültség értékei a következők voltak:

Meghajtó akku: +12,77 V

Töltendő akku: +11,36 V (Ezt egy autó izzóval merítettem le.)

A töltés utáni feszültségértékek a következők:

Meghajtó akku: +12,70 V

Töltendő akku: +12,16 V (A teljes töltési idő 15 óra volt.)

Ellenőrizendő, hogy a töltendő akkumulátor tényleg feltöltődött, a sarkaira rákapcsoltam egy 12 V 4,58 A-es autó izzót. A számítások alapján egy teljesen feltöltött akkumulátor 91 percig tudja meghajtani az izzót.

Ennek ellenére az izzó csak 13 percig világított. Ez alapján úgy becsültem, hogy az akkumulátor 14 %-os feltöltöttségű lett a 15 órás töltés során.

2. kísérlet

A második kísérlet már jobban sikerült. Ugyanazt a meghajtó akkumulátort – nem töltöttem fel az 1. kísérlet után – és ugyanazt a töltendő akkumulátort használtam, amit kisütöttem kb. 8 V-ra az előző kísérlet során. A töltés megkezdésekor a töltendő akku feszültsége felemelkedett 10,00 V-ra.

A töltés 17 órán keresztül folyt és a töltendő akku feszültsége megemelkedett 11,97 V-ra. Egy nagyon jó Fluke típusú mérőműszert szereztem be, ezzel végeztem a bemeneti teljesítmény mérését. A kapcsolás csak 0,00714 A-t vett fel, amitől a meghajtó akku feszültsége leesett 12,59 V-ra. A meghajtó akkumulátor nem volt teljesen feltöltve a töltés kezdetén, ezért nem sokat foglalkoztam a bemeneti értékekkel. A számított bemeneti teljesítmény felvétel csak 0,0898926 W volt!

A 10 kW-os ellenállás értékét megnöveltem, ami az oszcillátor frekvenciájának növekedését eredményezte.

Gondolkodjunk el egy kicsit.

A bemeneti teljesítmény felvétel 0,09 W. Mindössze 17 óra alatt feltöltöttem a 12 V 7 A-es ólomsavas akkumulátort 11,97 V-ra. Úgy tippeltem, hogy ez az akku elérte a teljes kapacitásának a 13 %-át. Ezek szerint kb. 100 óra (több mint négy nap) kell a teljes feltöltöttség eléréséhez.

Folytatni fogom az akkumulátor töltését, míg az el nem éri a 12,70 V-ot. Ezután egy kisülési tesztet fogok elvégezni, hogy megmérhessem az akku kimeneti teljesítményét.

3. kísérlet

A töltendő akkumulátort már 72 órája töltöm, a feszültsége 12,10 V. A felvett teljesítmény 6,4722672 W.

Akkor fogom befejezni a töltést, amikor a töltendő akkumulátor feszültsége eléri a 12,70 V-ot.

4. kísérlet

125 órája töltöm az akkumulátort, melynek feszültsége most 12,18 V. Az eddigi teljesítmény felvétel 11,25 W. (0,09 Wh).

charge 2.4.23.3. SSG kerék nélkül

2. ábra.

A 2. ábrán látható, hogy mi a kapcsolat a meghajtó és a töltendő akkumulátor között. Úgy tippelem, hogy a töltendő akkumulátor elérte töltöttségének 50-60 %-át, mivel a töltés folyamata viszonylag egyenletes. Ezek szerint összesen kb. 46 W-nyi teljesítményt vehetnénk ki a töltendő aksiból.

A töltési és kisütési idők hosszúságára való tekintettel nemsokára leállítom a töltést és elkezdem a kisütést egy kis izzóval. Az a célom, hogy az akkumulátort lassan süssem ki, így az akkumulátorra gyakorolt stressz alacsony értékű lesz.

A bemeneti teljesítményfelvétel továbbra is állandó: 0,09 Wh.

5. kísérlet

Rendben, itt az ideje, hogy befejezzem a töltést. A töltendő akkumulátort 137 óráig töltöttem, azaz a töltő áramkör 137 órán keresztül 0,09 W-ot vett fel.

A teljes felhasznált teljesítmény 12,33 W.

drain 2.4.23.3. SSG kerék nélkül

3. ábra

A 3. ábrán látható kapcsolással sütöttem ki az akkumulátort. Ez az egyszerű áramkör 1,57 A-t vesz fel, függetlenül az akku feszültségétől. Ez addig folytatódik, míg az akku feszültsége le nem esik 6 V alá. Mikor ez megtörténik, az akkumulátor teljesen kisült.

Mértem az akkumulátor feszültségét a kisülési teszt során, ez alapján kiszámoltam a kimeneti teljesítményt. Azt reméltem, ha ez az érték meghaladja a 12,33 W-ot, akkor ingyenenergiához jutottunk.

A mérési eredményt a következő táblázat mutatja:

Idő
Ukezd
Uvég
Uátl
I
P
51 perc
12,18 V
10,80 V
11,49V
1,57 A
18,0393 W

51 percig tartott az akkumulátor kisütése 1,57 A-rel. A teljesítmény kiszámításához az átlagos feszültséget használtam, amit a kisülés félidejénél mértem.

Pbe = 12,33 W

Pki = 18,04 W

COP = Pki / Pbe = 18,04 W / 12,33 W = 1,46

A töltő áramkör a meghajtó akkumulátor feszültségét impulzusszerűen és nagyon minimális áramfelvétellel kapcsolta a töltendő akkumulátorra, és az ólomsavas akkumulátor mégis feltöltődött! A kivehető teljesítmény nagyobb volt, mint a töltésre felhasznált teljesítmény!

Bár az eredeti elvárásaim egy kicsit túl optimisták voltak, mégis sikerült elegendő töltést juttatni az akkumulátorba, hogy ingyenenergiához jussak.

Ennél a kísérletnél COP = 1,46.

Szeretném kihangsúlyozni, hogy ez nyilvánvaló COP, ami méréseken alapult. Az ólomsavas akkumulátor kb. 200 töltési/kisülési ciklust tud elviselni, mielőtt elhasználódna. Ezért ez nem ingyen energia, hiszen az akkumulátor ára igen magas.

Mindenesetre úgy tűnik, hogy “szokatlan” tulajdonságok figyelhetők meg, ha az ólomsavas akkumulátort feszültség tüskékkel töltjük, miközben a töltő áram szinte nullával egyenlő. A töltési idő azonban nagyon hosszú, talán 2-3 hetet is igénybe vesz a teljes töltöttség állapotának elérése.

A következő kísérlet az lesz, hogy a meghajtó és a töltendő akkumulátor egy és ugyanaz lesz, ugyanabban az időben. Ha az akkumulátor feszültsége megnövekszik, akkor ez az ingyenenergia feltétlen bizonyítékának tekinthető.

Hozzászólok!

A weblap további használatával Ön beleegyezik a sütik használatába. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás