2019 február 20 - szerda

2.4.1.11.19. Üzemanyag megtakarítás vízbontással

Lajos küldte a következő leírást.

Ma találkoztam Ozival, aki vizet használ az autók üzemanyagának dúsításához és 20 %-tól 70 %-os üzemanyag megtakarítást produkál. A weblapján közzéteszi az eredményeit.

Könyvet is írt, ami nyolc nyelven jelent meg, az Internetről levehető, kb. 100 $ ellenében.

Az autóján többféle fogyasztáscsökkentő berendezés van.

  1. Az olajgőzöket visszacirkuláltató csövet egy légkompresszoroknál használt vízleválasztón keresztül vezeti ez 2 mérfölddel javítja a megtett távolságot. Időnként leereszti az összegyűlt olajat egy műanyag tartályba.
  2. Üzemanyag melegítőt használ, a benzincsövet kiegészítette egy járulékos hurokkal. A nagynyomású gumicső egy bronz U alakot tartalmaz, amit alufóliába csavart, és ezt a hűtő tetején levő gumicsőre műanyag bilincsekkel rögzítette.
  3. A benzincső gumis részére mágneseket tett, amelyek taszításra vannak fordítva. Ezek kis, kb. 3 cm x 2 cm mágnesek, szintén műanyag bilinccsel vannak rögzítve.
  4. Az, ami igazából segít a fogyasztásban, az a gázgenerátor. Sok kísérletezés után közönséges vastag falú csavaros szájú, kb. 1 literes befőttes üvegeket használ. Az üveg műanyag tetejéhez rögzíti az elektródatartókat, amelyek egyúttal az áram bevezetésére is szolgálnak. Itt van egy levegő beeresztő szelep, kis műanyag szelep, amely felül kúpos csőben végződik, és a kupakját kijjebb vagy beljebb csavarva lehet szabályozni a rajta levő kis lyukacskákon át az üvegbe beáramló levegő mennyiségét. A szelep az üvegben egy csőben folytatódik, amely leér az edény aljáig, és ott egy golyós lábszelepben végződik. Ez a szelep azért kell, hogy a cellában levő nyomás ne a levegőcsövön nyomja ki az elektrolitot. Az elektródája tekercselektróda, rozsdamentes acél, két huzal összetekerve és ez a plexilap hornyaiba belefektetve. A két elektróda párhuzamosan halad a szomszédos hornyokban. Az alsó végük egy lyukon lett áthúzva, majd egy csomóval rögzítve, hogy vissza ne csússzanak. A tetejük két rozsdamentes csavaron át szárnyas anyákkal csatlakozik az autó áramforrásához. Az áramforrás bármelyik 12 V-os gyújtásbiztosíték lehet, amelyik elbírja a terhelést. Ozi autóján az ablaktörlő vezetéke lett megcsapolva, és egy 20 A-es lengőbiztosítékkal csatlakoztatva a cellához. Egy cella kb. 3,5 A-t fogyaszt. A cella tetején van még egy túlnyomás levezető szelep, amely kinyit, ha túl nagy a nyomás, és a motortérbe engedi a gázokat. A gázkeverék a cella tetején levő könyökön jön ki, amire egy gumicső van húzva, és ez egy T csőidomhoz csatlakozik, ami az egyik motor által vákuum alatt tartott csőbe van bekötve. A csatlakozási pont lehet a légtorok előtt közvetlen, olyan közel, amennyire csak lehet a légbeszívó csövön, ami a légszűrőtől jön, ide egy ferdén levágott csövecskét kell beragasztani, aminek a hegye a motor felé mutat, hogy a beáramló levegő szívja a gázokat és ne okozzon torlónyomást. Ha csak ezt a berendezést használja, akkor a 31 mérföld/gallon fogyasztása 52 mérföld /gallonra javul.
  5. Amikor 6 cellát használ, 3-at sorba és ezt párhuzamosítva, a fogyasztása 61 mérföld/gallonra javul. Az áramfelvétel megnő, de még mindig a 20 A-es biztosíték határán belül mozog.
  6. Érdekes hatást figyelt meg az elektrolizálóval kapcsolatban. A cellában lévő desztillált vízhez egy kávéskanál "baking szódát" ad a jobb áramvezetés érdekében. Ezt használja az autóban. Ha a cellát önmagában az asztalon járatja, egy kis transzformátorral 300 mA áramot kapcsolva az elektródákra és a bevezető szelepen át egy akvárium pumpával buborékoltatva, akkor olyan "aktivizált" vizet kap, amit elektrolizáló nélkül is lehet használni az autóban. Az egy órát buborékoltatott vizet egy olyan cellába tölti, amely nem tartalmaz elektródákat, csak a szabályozható légbeeresztő szelepet és a kivezető csövet. A jobb hatásfok eléréséért két kávéskanál hidrogén-peroxidot tesz ebbe a cellába, és ugyanúgy köti be a motorba, mintha elektrolizáló lenne. Így is 20 % teljesítménynövekedést ér el. (Sokaknak nagyon ismerős ez az aktivizált víz a Joe cellából.)
  7. Az oxigén szenzor vezetékét egyszerűen kikötötte, úgy rémlik, valaki közölt régebben egy cikket, hogy lehet a lambda szondát befolyásolni. Egy és ugyanarról az érzékelőről beszélünk.
  8. A MAP szenzor (Mas Air Pressure) kimenetébe egy változtatható ellenállást kötött, elvágta a kijövő jelet továbbító kábelt, és két potenciométert kötött be a körbe. Az egyiket a városban használja, a másikat az országúton. Ez azért van, mert a vezérlő komputer megpróbálja dúsítani a keverési arányt és így befolyásolja a komputert. Menet közben addig változtatja az első potenciométer ellenállását, amíg nagyon el nem szegényedik a keverék, majd egy kicsit visszaállít rajta, így megvan a városi beállítás, utána ugyanezt megcsinálja országúton a másik potenciométerrel is, itt is beállítja a potenciométert és utána a két potenciométert csak a megfelelő útkörülmények szerint váltogatja. Ha egyszer be lett állítva, már nem kell hozzányúlni, csak a váltókapcsolóval kell foglalkozni. A fogyasztást egy műszerrel méri, Scan Gauge a neve, ami a motor paramétereit mutatja. A képen látható az eredeti egy potenciométeres változat a ledekkel amit felváltott a két potenciométeres változata.
  9. A legegyszerűbb berendezés a buborékoltató, ahol a folyadékot előkezeli egy elektrolizálóban. Lásd 6. pontot.
  10. Lehet csak az elektrolizálót alkalmazni, és lehet a motor érzékelőit befolyásolni. (Érdekes lenne kimérni, hogy a gyújtás változtatásával mit lehet elérni.)

PICT0541 2.4.1.11.19. Üzemanyag megtakarítás vízbontással

1. ábra. Az üveg a két fekete csővel. Az egyik vakdugóban végződik, a másik a szívócsőbe csatlakozik. A fekete gömb a beszívott levegő szabályozására szolgál, a szárnyas anyák az áram csatlakozói. Jól látszik a lengőbiztosíték a piros vezetéken. A kék nyúlvány a túlnyomás szelep.

PICT0542 2.4.1.11.19. Üzemanyag megtakarítás vízbontással

2. ábra. A kép jobb közepén látható fehér T a csatlakozási pont az elektrolizálóból bejövő gáznak. Az ettől balra levő cső a szívósorba csatlakozik. A kép jobb oldalán levő hajlított cső a kúpos véggel egy vákuummérő vége, csak bemutatási célokat szolgál.

PICT0543 2.4.1.11.19. Üzemanyag megtakarítás vízbontással

3. ábra. Az elektródatekercs a légbevezető csővel, és a sárga lábszeleppel.

PICT0544 2.4.1.11.19. Üzemanyag megtakarítás vízbontással

4. ábra. Ozi Toyotájának a motortere. Látható az alufóliába tekert melegítő, a MAP érzékelő piros és sárga vezetéke kikandikál a vezetékcsőből. A MAP érzékelő alatti fekete félkorong a fojtószelep mozgatója, jól látszik a gázbovden csatlakozása.

PICT0545 2.4.1.11.19. Üzemanyag megtakarítás vízbontással

5. ábra. A méréshez használt műszer és az első egypotenciométeres ellenállás. Itt éppen látható, hogy a poti állításával elszegényítette a keveréket 1 gal / óráról 0,6-re.

PICT0546 2.4.1.11.19. Üzemanyag megtakarítás vízbontással

6. ábra. Éppen visszaállítja a potit, mert elkezdett rázkódni a motor, látható a 0,5-ös értek, valamint az új 2 potenciométeres doboz.

PICT0547 2.4.1.11.19. Üzemanyag megtakarítás vízbontással

7. ábra. Itt a legegyszerűbb berendezés látható egy 1900 cm3-es Saturnba szerelve. A vízhez ablakmosó folyadék lett keverve, hogy ne fagyjon be. Az egyszem gumicső a pcv szelep gumicsövébe lett bekötve, ami az olajgőzöket eteti meg a szívótorokkal.

PICT0548 2.4.1.11.19. Üzemanyag megtakarítás vízbontással

8. ábra. A saturn csatlakozása látható itt. Az olajbeöntőtől jobbra látható a PCV szelep, balra a szelepfedél mögött látható a szívótorok, amihez felül csatlakozik a légszűrő gumicsöve, és alul a PCV szelep kis gumicsöve.

PICT0549 2.4.1.11.19. Üzemanyag megtakarítás vízbontással

9. ábra. A Ford első két cellája más nézetből

PICT0550 2.4.1.11.19. Üzemanyag megtakarítás vízbontással

10. ábra. Ford Taurus 3600 motor három cellával sorba kötve itt is a szívótorokhoz csatlakozik a gázvezeték, a légszűrő eltakarja a csatlakozást.

PICT0551 2.4.1.11.19. Üzemanyag megtakarítás vízbontással

11. ábra. A Ford első két cellája egymás után (sorosan van kötve). Itt is látható az alufóliás előmelegítő.

PICT0552 2.4.1.11.19. Üzemanyag megtakarítás vízbontással

12. ábra. A Ford harmadik cellája a gázelvezetéssel.

PICT0553 2.4.1.11.19. Üzemanyag megtakarítás vízbontással

13. ábra. A kocsitulajdonos Dakota államból eljött Kaliforniába, hogy megmutassa a gépet.

PICT0554 2.4.1.11.19. Üzemanyag megtakarítás vízbontással

14. ábra. A Jaguar beindult, és mutatkoznak a buborékok. Sokkal kevesebb buborék látható a cella beszívó csövének lábszelepén, mint ami az egész cellában van.

PICT0555 2.4.1.11.19. Üzemanyag megtakarítás vízbontással

15. ábra. Szép öreg Jaguar 4000-es motorral 20 % megtakarítást ért el, 14 mérföldről 18 mérföldre javult a fogyasztása. Semmi más nincs változtatva.

PICT0556 2.4.1.11.19. Üzemanyag megtakarítás vízbontással

16. ábra. A Jaguar másik nézete a koszos sárga mipolán cső, a gázvezeték és a szívósorba közvetlenül csatlakozik a recés felöntésnél. A gázbovden mögött jól látszik a T idom.

PICT0557 2.4.1.11.19. Üzemanyag megtakarítás vízbontással

17. ábra. A Saturnos kivette az üveget mutatás céljából

Nagyon fontos, ha valaki hidrogénnel kísérletezik, az autóján feltétlen szereljen be egy hőmérőt a hengerfejbe. A szokásos vízhőmérő nem működik, mert a hidrogén olyan gyorsan kelti a hőt, hogy a hengerfej már régen megolvadt és a víz még nem forr. A léghűtéses motorokhoz kapható hőmérő, amit a gyertya alá mintegy alátétként szerelnek, és a kivezetését egy műszerhez kötik. Ha ez nem lehetséges, akkor a kipufogócsonk csavarja alá is lehet tenni az érzékelőt, de itt jóval nagyobb hőmérsékletet fog mérni.

Itt lép képbe az orto- és parahidrogén. Itt ugyanarról a hidrogén gázmolekuláról beszélünk, annyi különbséggel, hogy az ortohidrogén molekulában az atommag körül egyező irányba kering az elektron, míg a parahidrogén molekulában ellenkező irányba keringenek az elektronok. Kísérletekkel kimutatták, hogy a hidrogén gázban természetesen előforduló 3/1 arányú orto/para viszony mágneses térrel megváltoztatható. Ha tárolni akarjuk a hidrogént hűtött formában (folyadékként), akkor a jelenlevő ortohidrogén lassan átalakul parahidrogénné és közben hőt termel (exotermikus folyamat), amit hűtéssel szokás elvonni.

A 2002 július 6-án szabadalmaztatott eljárással tetszés szerint para- illetve orto hidrogént lehet előállítani. US 6,419,815 B1 Szerző: Stephen Barrie Chambers.

Sajnos odáig még nem jutottam, hogy kipróbáljam, melyik fajta hidrogén megfelelő az autó hajtására, de annyit sikerült megtudni, hogy akik sűrített palackos hidrogénnel hajtják az autójukat (parahidrogén), nagyon jó hatásfokot érnek el. Chambers úr szabadalma egy fánk alakú tekercset alkalmaz az elektrolizálójában az elektródák fölé helyezve, amit lüktető egyenárammal táplál meg, ugyanakkor lüktető árammal táplálja az elektródákat is, amely eredményeképpen parahidrogén keletkezik. És amint az előbb kiderült, ezzel lehet autót hajtani.

A palackos hidrogénnel hajtott autó minden további nélkül elmegy színtiszta hidrogénnel, az egyetlen, amit állítani kell az előgyújtás. Mivel a hidrogén sokkal gyorsabban ég, mint a benzin-levegő keverék, az előgyújtást le kell csökkenteni. Ezt meg lehet oldani mikroelektronikai eszközökkel, ha befecskendezős az autó, vagy karburátoros autóknál az osztófej elállításával.

Akik hidrogénhajtású autót vezetnek, azok meglepetéssel tapasztalták, hogy a motorolaj nagyon sokáig tiszta marad, ami érthető is, mert nincs elégetlen kőolajtermék, ami a henger faláról az olajba kerülne.

Hozzászólok!

A weblap további használatával Ön beleegyezik a sütik használatába. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás