Pilly a vízbontással végzett pár egyszerű kísérletet. A keletkezett hidrogén gázt a benzin-levegő keverékhez adagolta.
Pilly a kísérleteiről a következőket írta:
1. ábra. Az autó
"Elektródának saválló Perforált lemezt használtam.
Ennek a közlekedő edényes kísérletnek, melyet kannákból építettem össze, csak annyi a lényege, hogy szemléltesse azt, hogy a keletkezett hidrogén túlnyomása az egyik kannából átnyomja a másik kannába a vizet, mely folyamattal egyidejűleg megszűnik az elektrolízis, azért, mert ilyenkor a vízszint olyan alacsony, hogy nem ér bele az elektróda.
2. ábra. A közlekedő edények
A gyűjtőkanna kivezető csövét a légszűrőre szerelt kis turbómotor elé helyeztem.
3. ábra. A légszűrőre szerelt turbómotor
Bedugtam a gyűjtőkanna kivezető csövének a végét és vártam több mint két óra hosszát, mire a vízszint egy centiméterrel csökkent. Eközben a motor alapjáraton járt benzines üzemmódban.
Kivettem a dugót a csőből és azt tapasztaltam, hogy az alapjárat megnövekedett. A normál alapjárat ennél az autónál 800/perc, a hidrogén gáz hatására viszont a motor kb. 10-15 másodpercig 1500-as fordulatszámon pörgött.
Már terveztem egy másik elektrolizátort. Próbálkozok tovább!"