2019 október 15 - kedd

2.4.1.11.31. Hidrogén meghajtású kismotor

Krisztián a kismotorját egy saját készítésű vízbontóról hajtotta meg.

A vízbontómban öt lemezt használtam egy csomagban és négy csomagom volt. Párhuzamosan voltak kötve, de én úgy terveztem, hogy ha sok gáz termelődik, akkor egy vagy két csomagot lekapcsolok. Erre azonban nem került sor.

A "csomagok" a következőképpen néznek ki.

Vizbonto4 2.4.1.11.31. Hidrogén meghajtású kismotor

1. ábra. A 4 * 5 lemez "csomag"

A lemezek párhuzamosan voltak kötve, három negatív és két pozitív lemez volt, ami így jött ki – + – + -, mert én a negatívat az egyik oldalról bevezettem, és végig vezettem. Hátul látszik a saválló kettes huzal. Minden szélső negatív!

Vizbonto5 2.4.1.11.31. Hidrogén meghajtású kismotor

2. ábra. A csatlakozások közelebbről

A lemezek méretei: 5 mm vastag, 5 cm széles és 15 cm hosszúak, 1 mm-es hézagokkal.

A csavarok fémek, de műanyag benzincsövet húztam rájuk szigetelésnek. Nem volt egyszerű, mert kicsit szűket vettem, tehát melegítettem picit, hogy rácsússzon. Hézagolónak műanyag alátéteket használtam, 1 miliset, de azok sem voltak igazán egyformák. Nagyon stabil volt az egész, hátul a hozaganyagok, elöl meg a saválló csavarok tartották. A csavarokat is hegesztettem. A kép ne tévesszen meg, alulra nem kötöttem semmit, csak át volt csavarodva az elektrolizáló körül, mikor fotóztam.

Az elektrolizáló fedelén a pólus csavarokat gumi gyűrűvel láttam el, így tömítettek és kifogástalanul bevált. A szélén is használtam csavarokat a leendő nyomás miatt, alatta meg gumi volt körbe.

Vizbonto1 2.4.1.11.31. Hidrogén meghajtású kismotor

3. ábra. A vízbontó készülék és a buborékoztató

Vizbonto2 2.4.1.11.31. Hidrogén meghajtású kismotor

4. ábra. A vízbontó a nyomásmérővel

A motor 49 cm3-es Yamaha kisrobogó volt, nem tudom hány éves, de nem mai csirke. Nem mértem a gázfejlődés nagyságát, de többször csináltam lufi tesztet. 13-15 Amper volt a vízbontó fogyasztása.

Vizbonto3 2.4.1.11.31. Hidrogén meghajtású kismotor

5. ábra. A vízbontó, akkumulátor, akkutöltő és a motor

A sárga az egy 220-as buborékoztató, a szürke az akksitöltő, jobbra meg a moci látható.

Szóval, felmelegítettem a motort, járattam kicsit, aztán kijárattam belőle a benzint is, minden cseppjét.

A karburátorra közvetlenül rákötöttem az elektrolizáló kimenő csonkját, ráadtam az áramot az elektrolizálóra és kb. 15-20 másodperc múlva indítottam. Be is indult vele a moci, járattam kb. 1-2 percet, de hallottam, hogy nincs elég gázhozam, meg le is állt.

Szóltam a cimbinek (szomszédom), hogy sasolja meg a működést. Megint ráadtam az áramot, vártam kicsit és indítottam. Csak el-elkapdosta, pöfögött 4-5 robbanásnyit, aztán leállt. Rájöttem, hogy lemerült az akksi, már hatodik éves. Kihoztam a töltőt és egyből jobban jött a gáz. Közben a sok indítózástól lemerült a kismotorban lévő is. Ez vadi új, amúgy jól bírja.

Ekkor a vízbontóm felrobbant. Szerintem mivel volt gáz rendesen, a kismotort meg nem igazán gyors ütemben tekerte az önindító, ezért visszavágta a dugattyút és a karburátorban robbant! És hát szabad útja volt az elektrolizálóig, ahol meg sok gáz volt. Erre a teóriára gondoltam, mert régebben jártam így a Ladámmal is, csak ott benzinnel. Nem sérült meg senki, de a szomszédasszony átkiabált, hogy minden oké-e. Nagyot szólt, meg volt füstszerű köd is, de szaga nem volt.

Be kell építenem egy visszacsapó szelepet is, de ezt majd a másik elektrolizálónál.

Fő a leleményesség, egyszerűség!

Hozzászólok!

A weblap további használatával Ön beleegyezik a sütik használatába. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás