2019 március 25 - hétfő

2.4.19.4. A motor beállítása

Robert H. Calloway

Ez az oldal talán segít megkímélni néhány kellemetlenségtől és időt takarít meg neked, miközben a motort működőképessé akarod tenni. Hadd mondjam el, hogy a motornak valóban széles skálán mozognak a működési paraméterei. Szereld fel az összes tárcsát taszító helyzetbe. A kisegítő mágneseket egyenlőre ne szereld be. Állítsd be a naptárcsát úgy, hogy a közte és a bolygótárcsák közötti rés 1/4 inch (kb. 6 mm) legyen. Tekintsd meg az "A" ábrát. Szereld fel az indító mágnest 1/32"-os (kb. 1 mm) légréssel a naptárcsa és az indító mágnes között. Tekintsd meg az "C" ábrát.

Fordítsd el kézzel az egyik bolygótárcsát úgy, hogy a naptárcsa az óramutató járásával megegyező irányba forogjon. Sehol se szoruljon, simán kell mennie a felhúzott és nyugalmi állapotokba. Most tartsd a lemezt újra felhúzott állapotban ("A" ábra). Engedd el úgy, hogy a naptárcsa az óramutató járásával megegyező irányba forogjon
A naptárcsán sorban következő mágnesnek át kell jutnia a szögben elhelyezett indító mágnes mezején. Ha nem így van, akkor csökkentsd a nap- ás bolygótárcsák közötti rés méretét, míg a sorban következő mágnes nem halad át az indító mágnes taszító mezején. Jegyezd le a rés méretét. Mérd meg a nyomaték értékét nyomatékkulcsot használva, vagy az előző részben ismertetett módon súlyokat használva mérd meg azt a súlyt, ami a BOLYGÓTÁRCSA töltött állapotba húzásához kell. Vedd le a naptárcsát. Erősítsd a kisegítő mágneseket a bolygótárcsák mögé valamilyen szuperragasztó vagy más módszer segítségével. Győződj meg arról, hogy azok vonzó hatást fejtenek ki a bolygótárcsák mágneseire ("D" ábra). Állítsd be a kisegítő mágnesek és a bolygótárcsa mágnesei közötti rést úgy (a naptárcsa még midig le van szerelve), hogy az előzőleg mért súlynak a fele (vagy ha nyomatékot mértél, akkor annak a fele) elegendő legyen ahhoz, hogy a bolygótárcsát túljuttassuk a kisegítő mágnes vonzásköréből. Más szóval, minden egyes bolygótárcsa a mért nyomatékkal fogja húzni a naptárcsát, mikor az a helyén van. És még valami. Srácok, most beállítjuk a mágneses erővonalakat. Minden egyes motor egy kicsit eltérő lesz a többitől. Nagyon finom érzékekre van itt szükséged ehhez a beállításhoz. Ha te nem rendelkezel ilyennel, akkor menjél és keressél valakit, akinek jók az érzékei. Innét kezdve minden mérés csak megközelítő. Ha a bolygótárcsáid túl közel vannak a kisegítő mágnesekhez, akkor a nyugalmi állapotba való átmenetnél lesznek problémáid. Ha viszont nincsenek elég közel, akkor meg nem fogják tudni a naptárcsát "felhúzott" állapotba hozni. Ekkor lenne hasznos, ha a kisegítő mágneseket is lehetne állítgatni.

Szereld vissza a naptárcsát és állítsd be a korábban lejegyzett értékre a rést. Ha a motor megpróbál beindulni, miközben a beállításokat végzed, akkor vedd ki az indító mágnest, de ugyanúgy tedd vissza, ahogy volt, mikor befejezted a naptárcsa résének a beállítását.

A motornak most el kell kezdenie pörögni – ha mindent jól csináltál. Még játszhatsz a sebesség beállításával az indító mágnes szögét növelve.

Emlékezzél arra, hogy a taszítóerő kisebb a szög kisebb értékénél, mivel ekkor a naptárcsa mágnesei közelebb vannak az indító mágnes bloch falához. A meredekebb szög az indító mágnes mezejébe könnyebb belépést biztosít. Legalábbis egy bizonyos pontig. Ha túl sok mágneses anyagot reszelsz le, akkor a mágneses erő drasztikusan lecsökken, ami azt eredményezi, hogy a naptárcsa nem tud túljutni a bolygótárcsák központosításán. Tehát ezzel valóban kísérletezni kell. De mostantól kezdve a motor állandóan pörögni fog.

Robert

Az eredeti cikket angol nyelven itt olvashatod el.

Hozzászólok!

A weblap további használatával Ön beleegyezik a sütik használatába. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás